Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolínská automobilka TPCA letos plánuje růst, vyrobí 200 tisíc aut

Brno - Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën z Ovčár u Kolína letos plánuje vyrobit kolem 200.000 aut. Znamená to růst o osm procent oproti loňskému roku, kdy vyrobila 185.000 aut. Vyplývá to z informací, které dnes na konferenci Očekávaný vývoj automobilového průmyslu v ČR a střední Evropě v Brně řekl generální manažer výroby karoserií TPCA Pavel Hortlík. Hyundai stejně jako loni vyrobí 300.000 vozů, což je kapacita nošovického závodu.

22.10.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Petřík

TPCA je nadále silně proexportní. Většina jejích aut směřuje do zemí západní a jižní Evropy, zhruba polovina do Velké Británie a Nizozemí. "Věřím, že v příštím roce nějaké vozy přidáme, závisí to ale na trhu," uvedl Hortlík. Firma pracuje na tři směny šest dní v týdnu. Kapacita závodu se tak zvýšila na 300.000 vozů ročně. Hortlík uvedl, že segment minivozů dosáhl už zřejmě svého dna. TPCA na něm v Evropě drží zhruba pětinový podíl. Hortlík dnes uvedl, že firma ještě může v závislosti na poptávce zrychlit výrobu na lince.

Podle Hortlíka roste na trhu konkurence a mezi odběrateli je tlak na nízkou cenu. Kolínská automobilka TPCA letos v květnu zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Modernizace závodu pro výrobu nových modelů si vyžádala investice přes šest miliard korun a očekávaný růst výroby přinese 700 nových pracovních míst.

První generace vozů se v TPCA vyráběla od roku 2005. Nová miniauta jsou k dostání ve tří a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou. Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. Modely jsou podle firmy složitější a přinášejí nové technologie do výroby.

Nová generace modelů měla světovou premiéru na březnovém ženevském autosalonu. V dubnu byla v kolínské továrně ukončena výroba staré generace, následovala přestavba výrobní linky a zkušební produkce nových modelů. Automobilka pro nové modely inovovala přes 80 procent součástek, ve srovnání s předchozí generací narostl o desetinu počet modifikací dílů, které lze do modelu namontovat.
V japonsko-francouzské automobilce TPCA pracuje 3700 lidí. V Ovčárech u Kolína vyrábí mini vozy od roku 2005. Od té doby do loňska dodala na trh 2,33 milionu aut, z toho 765.862 vozů Toyotu Aygo, 799.033 Peugeot 107 a 764.289 Citroën C1.

Hyudai chce letos vyrobit kolem 300.000 aut

Nošovická automobilka Hyudai chce letos stejně jako v loňském roce vyrobit kolem 300.000 aut, což je kapacita nošovického závodu. "Výrobu nemáme možnost navyšovat," uvedl dnes v Brně ředitel vnějších vztahů automobilky Petr Vaněk. Podle něj jsou rozdíly ve výrobě v jednotlivých letech dané jen odlišným počtem pracovních dní. Firma vozy exportuje zejména do Německa, Velké Británie nebo Ruska. ČR je v odbytu vozů značky na desátém místě. V minulosti závod díky odbytovým problémůn v Evropě dodával více do exotických zemí, mateřská korejská firma tam nošovickému podniku uvolnila odbytové kapacity. "Tyto exotické destinace budeme nyní opouštět," uvedl Vaněk. Firma plánuje novinky. Životní cyklus modelů je podle Vaňka čtyři až pět let.

Škody Auto se má dostat až na 1,5 milionů vozů ročně

Lukáš Folbrecht ze Škody Auto dnes v Brně zopakoval, že automobilka chce do roku 2018 zdvojnásobit produkci oproti číslům z roku 2010. Má se dostat až na 1,5 milionů vozů ročně. "Klíčovými růstovými trhy jsou Čína, velký potenciál skýtá Indie a také východní Evropa a Rusko," uvedl Folbrecht. Také Škoda modernizuje svoje modely, všechny řady chce obnovit do roku 2015.

Podle prezidenta Sdružení automobilového průmyslu Martina Jahna tuzemské automobilky letos vykážou rekordní produkci nejméně 1,2 milionu osobních aut, což je přes šest procent více než loni. Česko tak poroste rychleji než evropský trh. Stejným tempem nebo ještě rychleji porostou i tuzemští dodavatelé dílů. V Brně dnes Jahn uvedl, že jedním z důvodů růstu je i fakt, že tuzemské firmy spustily výrobu nových modelů, což se projeví patrně i v příštím roce dalším růstem.

Autor: ČTK

22.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Mráz na podzim. Ilustrační foto.
3

Následující čtyři týdny budou teplotně mírně nadprůměrné

Plameny v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ.
AKTUALIZOVÁNO
4

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Pospíšil chce být předsedou TOP 09, připravil by stranu na blížící se volby

Pokud europoslanec Jiří Pospíšil příští neděli vystřídá ve funkci předsedy TOP 09 Miroslava Kalouska, chce se soustředit v první řadě na přípravu komunálních a senátních voleb. Řekl, že za překážku pro vedení TOP 09 nepovažuje svoje angažmá v evropské politice. Existuje řada europoslanců, kteří úspěšně vedou politické strany, uvedl. Jako nejbližší příklad zmínil šéfa slovenské opoziční strany Svoboda a solidarita a europoslance Richarda Sulíka.

Zimbabwe slaví, že Mugabe padne, ten ale odstoupit nechce

/VIDEO/ Tisíce Zimbabwanů vyšli do ulic hlavního města Harare, aby oslavili armádu, která odstavila prezidenta Roberta Mugabeho, a současně vyzvali třiadevadesátiletého diktátora, aby konečně rezignoval. Ten ale stále odmítá podobné prosby vyslyšet.

Nepodléhejte panice, vyzval vůdčí politické strany německý prezident

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier varoval politické strany, které se snaží vytvořit novou vládní koalici pod vedením kancléřky Angely Merkelové, aby se nezabývaly panickými debatami o nových volbách.

AKTUALIZOVÁNO

U Bělče se srazila dvě auta. Dva lidé zemřeli, další tři transportoval vrtulník

V lesním úseku poblíž obce Běleč na Kladensku se v sobotu patnáct minut před 17. hodinou čelně srazila dvě osobní auta. Nehoda má tragické následky: dva mrtví a tři zranění lidé. Po nehodě zůstaly osoby zaklíněné ve vozidlech. Na pomoc jim proto okamžitě letěl vrtulník. Pro dva z nich už bohužel zbytečně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT