„Na STK se tato praxe osvědčila. Počítáme s tím, že zabrání podvodům také při měření emisí. Už by se nemělo stát, že auto kontrolou reálně neprojde, ale dostane ji. Měřicí přístroj totiž nově on-line komunikuje se softwarem ministerstva dopravy. Naměřená data v protokolu tak nebude možné přepisovat“, říká ministr dopravy Dan Ťok.

Nový způsob zaznamenávání měření emisí by měl zabránit podvodům s kontrolami. Už nebude možné, aby vozidlo, které neprojde měřením na jedné stanici, odjelo na jinou. V protokolech totiž budou zaznamenávány časy a doba kontrol.

Ilustrační foto
Mýtné na silnicích 1. tříd? Hospodářská komora podporuje petici

Stejně jako na STK bude mechanik na emisích dokumentovat pohled na vozidlo zepředu i zezadu, výrobní štítek, tachometr a VIN kód. Pořízené snímky poslouží i jako další zdroj kontroly počtu najetých kilometrů.

Změna zároveň zjednoduší administrativu na SME. Pokud jednou stanice zapíše údaje o vozidlu do systému, tak při dalším měření už jej pouze vyhledají a nebudou muset údaje zapisovat znovu.

Paříž chce Airbnb vytlačit z centra
Francie omezuje vjezd aut do měst. Kvůli emisím

Stanice, které budou chtít od 1. prosince měření emisí provádět, se musí do systému zaregistrovat. Zatím se do systému nahlásilo 950 stanic měření emisí.  Počet SME není státem na rozdíl od STK nijak regulován. Je proto možné, že některé stanice měření emisí, které v minulosti získaly povolení činnost vykonávat, ale dnes už nejsou aktivní, nebo nechtějí pokračovat, se do systému nepřihlásí. Ty stanice, které ale mají zájem službu motoristům poskytovat i po 1. prosinci, se musí připojit. 

Nabíjení elektromobilů Tesla. Ilustrační foto.
Norsku začínají vadit velké elektromobily, země zavádí daň za Teslu