Za první pololetí dodala automobilka zákazníkům 620 900 vozidel, což je meziročně pokles o 4,9 procenta. „Hlavním důvodem tohoto vývoje je současná komplikovaná situace na celkovém trhu s osobními vozy v Číně,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě.

V Číně automobilka prodala za prvních šest měsíců 125 900 aut, což je o 23,9 procent méně než před rokem. Pokles v červnu zmírnil na 13,1 procenta. Celý čínský trh klesl za první pololetí o devět procent. Bez vlivu Číny by prodeje Škody letos rostly o 1,6 procenta. Škoda věří, že prodeje oživí nově zavedené modely Scala a Kamiq. Stejně tak nový facelift Superbu včetně verze Superb Scout.

Nárůst prodejů v západní Evropě

V západní Evropě dodala Škoda zákazníkům v prvním pololetí 257 700 vozů, což ve srovnání s minulým rokem představuje nárůst o 3,2 procenta. V Německu, na svém druhém největším trhu, dodala česká automobilka zákazníkům v první polovině roku 99 tisíc vozů a překonala tak loňský výsledek o 6,5 procenta . Firma rostla i v Rusku, (+ 9,6 %), v Indii naopak klesla o 13,9 procenta.

To, že Škodě výrazně pomáhají nové modely, ukazuje i struktura prodejů. Tři ze dvou dlouhodobě nejprodávanějších modelů – Octavia a Rapid – zaznamenaly během prvního pololetí dvouciferný pokles. Před Rapid se už dostal i Kodiaq, dohání ho Karoq.