Marihuanový trh je totiž podle odborníků velmi perspektivní. Podle serveru CNN Money dosahovaly v loňském roce tržby z jejího prodeje osmi miliard dolarů. Analytická společnost New Frontier Data odhaduje, že do roku 2020 tržby ještě vzrostou – až na 23 miliard dolarů.

Kromě toho se očekává, že rekreační marihuanu zlegalizuje i Kanada. Zatím byla totiž zlegalizována v devíti amerických státech. Lékařská marihuana je legální v 30 státech.

"Legalizace otevřela dveře všem značkám celebrit," řekl serveru CNN Steve Bloom, bývalý redaktor časopisu High Times, který provozuje webové stránky s názvem Celebstoner.com. "Není divu, že některé z nich nyní skákají na palubu," dodal.

Jednou z nich je herec a režisér Tommy Chong, který pěstitelům uděluje licence na svou značku. Ten je na seznamu osobností, které svá jména s konopným průmyslem svázaly již dříve. Svou značku „Chongův výběr“ nabízí v šesti amerických státech – v Arizoně, kde je povolena marihuana pro lékařské účely, dále v Kalifornii, Coloradu, Oregonu, Washingtonu a Nevadě, kde je legální i rekreační marihuana.

Produkty značky 'Snoopovy lístky'Zdroj: leafsbysnoop.com

Mezi další významné podnikatele v tomto odvětví patří country zpěvák Willie Nelson, který má svou značku s názvem „Willyho zásoba“ a nebo známý rapper Snoop Dogg, který vlastní značku „Snoopovy lístky.“

Nejvíce je však s marihuanou spjata osobnost jamajského reggae zpěváka Boba Marleyho. Jeho pozůstalost, o kterou se stará jeho žena Rita spolu s jeho 11 dětmi, patří k nejvýznamnějším hráčům na poli marihuanového průmyslu. Značka Marley Natural zahrnuje značkovou marihuanu, výrobky na péči o tělo a dýmky.Produkty Marley NaturalZdroj: marleynatural.com

Marley Natural podporuje investiční firma Privateer Holdings ze Seattlu, která získala 200 milionů dolarů a nyní financuje expanzi společnosti Marley do Kanady.

"Bob Marley je s těmito produkty propojen více než kdokoliv jiný na světě,“ řekl Brendan Kennedy, generální ředitel společnosti Privateer Holdings. "Na některých místech lidé dokonce říkají:" Pojďme kouřit Boba Marleyho."

"Marley, Chong a Snoop Dogg sice dávají svá jména dnes již zavedenými značkám. Ale aby tento průmysl mohl nadále růst, potřebuje další tváře," říká Troy Dayton, generální ředitel společnosti Arcview Group, investiční a výzkumné společnosti zabývající se konopím. Podle něj je největším problémem konopného trhu a jeho tváří právě určitý stereotyp. 

„Když se některé známé osobnosti, které neodpovídají stereotypu o kuřákovi trávy, stanou propagátory a investory v této oblasti, rozšíří se tak oblast potenciálních zákazníků a zkrátka lidí, kteří uvěří, že konopí má smysl," dodal.

Americká herečka Whoopi GoldbergováZdroj: ČTK/ABACA/Van Tine Dennis/ABACA

Proto je pro průmysl důležité, že se do něj zapojily celebrity jako Whoopi Goldbergová nebo Melissa Etheridge, které nejsou nutně známé kvůli marihuaně. Obě nedávno spustily značky, které propagují marihuanu jako zdravotní doplněk. Goldbergová propaguje marihuanu jako lék na menstruační křeče a Etheridge jako způsob, jak zmírnit příznaky rakoviny.

Také bývalý boxer Mike Tyson se rozhodl u Los Angeles postavit farmu na pěstování marihuany.  Zpráva o Tysonovi a založení konopné farmy je pro mnohé překvapením, protože Tyson není nutně postavou, kterou by si lidé spojili s užíváním marihuany,“ vysvětlil analytik z New Frontier Data John Kagia. "Každý ale ví, kdo Tyson je," dodal a právě to je podle něj pro průmysl důležité.