Obchodní výměna mezi Jižní Koreou a Českem za posledních deset let vzrostla jedenáctkrát a konkrétní obrysy dostalo další korejské pronikání do Česka i na aktuální Sobotkově cestě. Jihokorejci by se například měli přihlásit do tendru na výstavbu rychlodráhy na pražské letiště.

„Máme zájem, aby se dostavělo spojení, které umožní dostat se z letiště do centra za méně než dvacet minut," vzkázal ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Výběrová řízení by se měla otevřít během tří až čtyř let. Východoasijský stát má zájem i o případný tendr na dostavbu jaderných elektráren Temelín a Dukovany, o jejich možném vypsání by vláda podle Sobotky měla mít jasněji do poloviny roku. Šanci vidí premiér i pro české firmy v Koreji, mimo jiné ve zbrojařském průmyslu, který v jihokorejském rozpočtu tvoří významnou položku.

Jihokorejci zase chtějí nalákat více českých turistů, počet přímých letů mezi Prahou a Soulem by se tak mohl zvýšit. Korean Air však také představují stín ve vzájemných vztazích. Jako 44procentní vlastník ČSA totiž zatím neposkytly slíbený příspěvek na stabilizaci českých aerolinek. Ťokův protějšek Suh Seoung-hwan má přitom na soukromou firmu Korean Air jen omezený vliv.

Obchod s asijským tygrem.