Nehledě na slova hlavy státu, podstata problému kolem možného zestátnění (i částečného) ČSA je složitá a rozděluje politiky i ekonomy. Stát už ČSA vlastnil, a nedopadlo to dobře. Nynější soukromý vlastník ČSA – Smartwings Group – je téměř z poloviny vlastněn bohatou čínskou společností Citic Group, která by v „ideálním světě“ mohla finance půjčit.

Ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Stát nebude systémově vstupovat do firem, uvedl ministr Havlíček

ČSA - InfografikaZdroj: Deník

Naopak stát má teď „svých dluhů“ dost. Včera projednávaný schodek státního rozpočtu 300 miliard korun je jenom začátek.

„Myslím, že pokud něco sanovat v případě hluboké krize, tak by to byla např. Škoda Auto. Ale zachraňovat v tuto chvíli něco jako čínsko-českou firmu, která nemá strategický význam, by bylo vyhazování peněz,“ říká například šéf svazu obchodu Tomáš Prouza. Podívejte se na některé argumenty pro i proti.

Letadlo Českých aerolinií - ilustrační foto
České aerolinie by měl koupit stát, říká ministryně financí Schillerová