Aerolinky po celém světě musely kvůli pandemii odstavit většinu letadel a snaží se snížit náklady a získat hotovost. Například British Airways na začátku měsíce oznámily, že na nucené volno pošlou 32 tisíc lidí, což je až 80 procent posádek, pozemního personálu, inženýrů i zaměstnanců z ústředí.

ON-LINE zpravodajství
ke koronaviru

Lufthansa informovala, že zkrátí pracovní dobu asi dvěma třetinám zaměstnanců.

Skandinávské aerolinky SAS minulý měsíc oznámily, že dočasně pošlou domů 10 tisíc lidí, což představuje 90 procent zaměstnanců. Generální ředitel Rickard Gustafson uvedl, že poptávka bude letos a příští rok podstatně nižší a že úrovně před krizí by mohla dosáhnout v roce 2022. "Tohoto scénáře se držíme, to je ten nejlepší odhad, který můžeme poskytnout," řekl agentuře Reuters.

Konkurenční letecká společnost Norwegian Air varovala, že by jí už v polovině května mohla dojít hotovost. Minulý týden oznámila, že propustí 4700 lidí. Čtyři její švédské a dánské dceřiné společnosti podaly návrh na konkurz a Norwegian Air ukončila smlouvy zaměstnancům ve Spojených státech a v Evropě.

Norwegian je po Ryanairu a easyJetu třetí největší nízkonákladovou leteckou společností v Evropě. Nyní se snaží kapitalizovat pohledávky, aby si tak zajistila nárok na státní pomoc.