Aerolinky po celém světě musely kvůli pandemii odstavit většinu letadel a snaží se snížit náklady a získat hotovost. Například British Airways na začátku měsíce oznámily, že na nucené volno pošlou 32 tisíc lidí, což je až 80 procent posádek, pozemního personálu, inženýrů i zaměstnanců z ústředí.

Lufthansa informovala, že zkrátí pracovní dobu asi dvěma třetinám zaměstnanců.

Airbus A330 z flotily ČSA
Zestátnit ČSA? Risk s nejasným výsledkem

Skandinávské aerolinky SAS minulý měsíc oznámily, že dočasně pošlou domů 10 tisíc lidí, což představuje 90 procent zaměstnanců. Generální ředitel Rickard Gustafson uvedl, že poptávka bude letos a příští rok podstatně nižší a že úrovně před krizí by mohla dosáhnout v roce 2022. "Tohoto scénáře se držíme, to je ten nejlepší odhad, který můžeme poskytnout," řekl agentuře Reuters.

Konkurenční letecká společnost Norwegian Air varovala, že by jí už v polovině května mohla dojít hotovost. Minulý týden oznámila, že propustí 4700 lidí. Čtyři její švédské a dánské dceřiné společnosti podaly návrh na konkurz a Norwegian Air ukončila smlouvy zaměstnancům ve Spojených státech a v Evropě.

Podnikatel a bývalý senátor Václav Fischer.
Václav Fischer opět křísí leteckou společnost. Zatím na Facebooku

Norwegian je po Ryanairu a easyJetu třetí největší nízkonákladovou leteckou společností v Evropě. Nyní se snaží kapitalizovat pohledávky, aby si tak zajistila nárok na státní pomoc.