Mnoho domácností v koronavirové krizi teď řeší, jak se vyrovnat s nižšími výdělky. „35 procent respondenů přiznalo, že musí šetřit na jídle a hygieně. Lidé potřebují ušetřit, ale nechtějí se v jídle šidit, a letáky jim pomáhají vejít se do napjatého rozpočtu. Hlavně rodiny s dětmi a důchodci si díky nim mohou dovolit nakoupit kvalitní potraviny, ale za nižší ceny,“ vysvětluje Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční, která se zabývá distribucí reklamních letáků.

Na nižší příjmy bylo připraveno minimum domácností. Třetina dotázaných uvedla, že má dostatečné úspory. Ve skupině lidí, kteří uvedli, že se jim příjem snížil, je to ještě méně, a to 16 procent.

„Češi teď musejí více přemýšlet nad tím, co kupují. 72 procent lidí v dotazníku uvedlo, že si doma připravují nákupní seznam. Třetina z nich si dělá dokonce podrobný seznam podle letáků,“ uvádí Sikora. „Díky tomu si mohou nejen vybrat potraviny za výhodné ceny, ale také ušetřit čas v prodejně, což bylo důležité hlavně v době, kdy se lidé báli nákazy covid-19,“ dodal Petr Sikora.

Pokles příjmů postihl 38 procent domácností, čtyři procenta zcela přišly o příjem. Propad příjmů zasáhl hlavně rodiny s dětmi, 47 procent z nich uvedlo, že mají v důsledku pandemie méně financí. Na nulu klesl příjem pěti procentům rodin s dětmi.