„Akce je majetkoprávně připravená. Předpokladem je zahájení na podzim 2020 podle možností dopravně inženýrských opatření,“ informovala ve čtvrtek mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Dodala, že už začalo řízení k získání stavebního povolení.

Hotel Marlin v Nové Peci
Pandemie pomůže e-shopům i poskytovatelům internetu. Uškodí osobním službám

Novinka za plánovaných třicet milionů korun má vyřešit dopravně nebezpečné místo uprostřed města, především na Masarykově třídě. Intenzita dopravy tam podle údajů státních silničářů přesahuje jedenáct tisíc vozidel denně. Přesto vyvolal záměr vlnu nevole. K podpisové akci proti chystanému řešení se podle Vladana Gajdy připojily dokonce stovky lidí.

Křižovatky Veselí

sever: I/55 z Uh. Hradiště
jih: I/55 z Hodonína
západ: I/54 od Brna
východ: I/54 od Slovenska

Veselí nad Moravou: ulice Zámecká, Svatoplukova, Zbrodek a Masarykova třída

intenzita dopravy: 11 691 vozidel denně

plán: dvě okružní křižovatky + jednosměrné pruhy pro cyklisty, zrušení stávajícího stání

náklady: 29,7 milionu korun (bez DPH)

zahájení prací: podzim 2020

„Stále tady ubývá parkovacích míst, další mají zmizet po vybudování kruháčů. Lidé tady nebudou mít kde zaparkovat, a to včetně případných zákazníků. Navíc se zhorší zásobování obchodů. Všichni obchodníci tady dodýchají,“ posteskl si Gajda. Má živnost právě mezi křižovatkami.

Při jejich přestavbě se navíc počítá s úpravou provozu na zhruba půldruhého roku. Vedení tamní radnice s velkým zájmem očekává, s jakým režimem dopravy přijde investor pro dobu stavebních prací. „Předpokládá se, že rekonstrukce bude za provozu, a to asi po polovinách silnice. Křížení jsou ale velmi blízko sebe a když se doprava zastaví mezi nimi, tak zkolabují obě křižovatky. Nebude to jednoduché vyřešit,“ varoval veselský starosta Petr Kolář.

Doplnil, že město počítá s vlastní pětimilionovou investicí do okolních chodníků a částí pro cyklisty. Podle záměrů ředitelství má navíc už v příštím roce začít stavba dálnice do sousedního Moravského Písku.

Dojde k propadu stavebnictví? 

Investiční plány ale možná posune i současná situace s koronavirovou pandemií, která se může projevit i na inženýrských stavbách. Ty v loňském roce táhly růst celého české stavebnictví.

Přes Choustníkovo Hradiště se valí denně deset tisíc aut.
Blíží se výstavba klíčového obchvatu? Dvůr Králové předloží vládě studii

„Právě i kvůli zpomalení ekonomiky bude letos tuzemské stavebnictví stagnovat. V případě závažnějšího šíření koronavirové nákazy, u nás i ve světě, nelze dokonce vyloučit jeho propad,“ upozornil ekonom Lukáš Kovanda.