Jedním z důvodů, proč klesá jejich podíl ve společnosti, je stále rostoucí cena. Podle mluvčího předního výrobce tabákových výrobků Japan Tabacco International (JTI) Jiřího Sochora podražila kvůli stále rostoucí sazbě daně z tabáku za poslední tři roky jedna krabička v průměru o více než 20 korun.
Kuřáci si však své potěšení vzít nenechávají a od „krabiček“, kde se nyní cena pohybuje od 100 do 140 korun, přecházejí na tabák řezaný a ve větší míře poptávají plničky cigaret. „Tento trend nyní vidíme při pohledu na prodej řezaného tabáku. Zatímco ještě v roce 2018 byl jeho podíl v segmentu cigaret 10 procent, tak nyní je to již 12 a půl procenta a stále jde po malých krůčcích nahoru. Lidé v tomto druhu vidí lépe vynaložené peníze, protože cena řezaného tabáku je oproti klasickým cigaretám zhruba poloviční,“ dodal Jiří Sochor.

Větší zájem o balené cigarety a potřeby k nim pozorují i jejich prodejci a internetové vyhledávače. Příkladem je internetový nákupní rádce Heureka. „Na Heurece vidíme od začátku prázdnin mírný nárůst zájmu o plničky cigaret čí cigaretového tabáku. Oproti červnu se jedná o nárůst o necelou pětinu,” informoval Michal Buzek, šéf analytiků Heureka.cz.
Více baliček než v minulosti posílá po celé republice i internetový prodejceJan Ševic z portálu plnicky-powermatic.cz. „E-shop s plničkami cigaret provozuji již deset let a v poslední době je o ně opravdu vyšší zájem. Není však skokový, ale tak o deset procent více, než v minulých letech. Většina lidí, kteří si ji u mě objednávají, pak udávají jako hlavní důvod koupě právě skokový nárůst cen „klasických“ cigaret,“ nechal se slyšet Jan Ševic.