Kůrovcová kalamita v okolních lesích přitom dala lokálce nový smysl i v nákladní dopravě. „Ukazuje se, jak neuvážená může být snaha o rušení lokálek. Na trati určené k likvidaci se bude nyní nakládat 25 vagonů týdně, a to jen pro začátek,“ uvedl šéf RC Jan Šatava. Předpokládá, že svoz kůrovcového dřeva může trvat až dva roky.

Firma bude vozy svážet ze dvou nakládkových míst (Jemnice, Třebelovice) do Moravských Budějovic, kde se budou skládat ucelené vlaky. Ty následně poputují v režii dopravce CityRail do Německa. Railway Capital na jemnickou lokálku nasadí rumunskou lokomotivu Faur.

Ožívá i trať do Malé Morávky

Railway Capital má s lokálkou bohaté zkušenosti. Od loňského roku zde na objednávku kraje zajišťuje v sezoně od jara do podzimu víkendovou dopravu. Léta předtím jezdila na lokálce o letních prázdninách v sobotu a neděli na objednávku obce Jemnice a Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě. Právě to trať zřejmě zachránilo.

Podobně ožívá na druhém konci republiky i další lokálka původně určená ke zrušení: Bruntál–Malá Morávka. I zde kraj začal objednávat turistickou dopravu a trať slouží i nákladním vlakům se dřevem.