Hrozilo, že Magna kvůli tomu o zakázku na výrobu nárazníků přijde. Montáž se proto ještě před začátkem letošní zimy kompletně přesunula do Boleslavi. Dnes to řekl ředitel libereckého závodu Miroslav Frontz.

Magna dodává do Mladé Boleslavi nárazníky pro vozy Octavia a Fabia

"Opakovaně se nám v zimě stalo, že silnice nebyly udržované, rozsolené a všichni tady znají problémy v kopcích u Paceřic a Jeřmanic. Uvízlé kamiony pak ohrožovaly výrobu ve Škodovce, což pro ně bylo neúnosné," popsal problém Frontz. Protože se firmě nepodařilo dosáhnout zlepšení údržby hlavního tahu na Mladou Boleslav, rozhodla se montáž nárazníků raději přesunout.

"Pro Liberec to znamená ztrátu přibližně 150 pracovních míst," dodal ředitel závodu.

V Liberci se dál nárazníky pro škodovky lisují a lakují, kompletace se už ale dělá v Boleslavi

Přesun výroby dokončila Magna v minulých dnech, o práci ale podle ředitele lidé nepřišli. "Našli jsme pro ně novou práci, máme tu jiné projekty," řekl Frontz. Plocha, která se přesunem montáže nárazníků uvolnila, zaplní podle něj už v příštím roce nové projekty pro Mercedes a Jaguar. Je to ale podle Frontze pro Liberec škoda, protože tak mohla Magna na nových projektech zaměstnat nové lidi.

V současné době podnik v Liberci zaměstnává zhruba 1 800 pracovníků

Magna Exteriors letos slaví 70 let od svého založení. Začínala pod názvem Plastimat vyrábět plastový sortiment pro domácnost jako byly kbelíky, koše a nejrůznější nádoby. Dnes jsou hlavním výrobním programem nárazníky, palubní desky či páté dveře pro osobní automobily, ale také třeba masky pro nákladní vozy.

Největšími klienty jsou automobilky skupiny Volkswagen, dodává díly také pro BMW, Citröen, Daimler nebo Mitsubishi.

Loni firma uskutečnila zakázky za více než deset miliard Kč a vykázala zisk 1,116 miliardy Kč. Letos počítá s obratem zhruba o desetinu vyšším.