Zatímco dříve byla výkupní cena pozemků v řádech stokorun za metr čtvereční, od loňského roku se majitelům vyplácí jen 30 korun. Kvůli tomu majitelé prodej odmítají. Jen v prvním úseku R35 Opatovice nad Labem - Časy proto bylo podáno 26 návrhů na vyvlastnění, což celou stavbu zřejmě výrazně zdrží.

Členové z Pardubického kraje se shodli také na upřednostnění výstavby obchvatu Vysokého Mýta, kde je dopravní situace nejproblematičtější. "Není možné, aby doprava vyústila v provizorním sjezdu u Ostrova a dále byla vedena po stávajících komunikacích. To by byla pro Mýto katastrofa," uvedl hejtman Martin Netolický (ČSSD). Upozornil rovněž na to, že je stále platné memorandum o výstavbě R35, které kraj uzavřel s vládou v roce 2006.

Dřívějšímu dokončení R35 nahrává i skutečnost, že se rychlostní komunikace dostala do koaliční dohody i programového prohlášení nové vlády. Realizace této stavby by pomohla dopravní situaci také v Olomouckém a Jihomoravském kraji. Východočeská skupina by se měla poprvé sejít na jaře. Podle Netolického by se čtvrtletně pořádaly kontrolní dny.

Po dokončení má rychlostní komunikace R35 vést z Liberce přes Hradec Králové, kolem Vysokého Mýta a Litomyšle a pak dál na Moravu. Má se stát alternativou přetížené dálnice D1.