Zajímavé je také srovnání cen obou staveb. Dolnomoravský most stál dvě stě milionů korun. Hradecká lávka měla původně stát třicet milionů korun, ale cena se nakonec vyšplhala na takřka 162 milionů. Při délce 103 metrů tak jeden metr vyjde na více než půl druhého milionu korun. Podobná lávka, která stojí v Praze Tróji, je víc než dvakrát delší, ale stála o jedenáct milionů míň.
To, že se lávka přes Labe při svém otevření na jaře příštího roku stane nechtěným rekordmanem, budí spory uvnitř koalice vládnoucí na královéhradeckém magistrátu.
„Mám hodně smíšené pocity a upřímně nevím, zda ji za takto vysokou cenu opravdu potřebujeme,“ uvedl náměstek primátora Pavel Marek (ANO). Náklady na vznik lávky naopak neřeší Markův koaliční kolega z ODS a náměstek primátora Jiří Bláha. „To není ani most, jako spíš umělecké dílo, kde se kloubí stavařina se strojařinou. Díky tomu Hradec opět dostoupí své přezdívce Salón republiky,“ míní Bláha.
Sám byl přitom před lety odpůrcem toho, aby ve městě stála takto předražená stavba. Svůj postoj ale změnil a dnes upozorňuje na to, že podstatnou část mostu zaplatí Evropská unie. „Dotace pokryjí téměř dvě třetiny ceny,“ dodal.
Ceny a délky nových lávek
Sky Bridge, Dolní Morava
721 metrů, 200 milionů korun, cena za metr: 278 tisíc
Nová lávka přes Labe, Hradec Králové
103 metrů, 161 milionů, cena za metr: 1,5 milionu
Nová lávka přes Vltavu v Tróji, Praha
256 metrů, 150 milionů, cena metr: 585 tisíc
Svinarský most, Hradec Králové
97 metrů, 80 milionů, cena za metr: 825 tisíc
Lávka u zimního stadionu v Hradci Králové
55 metrů, 26 milionů, cena za metr: 473 tisíc