Prodej značky za 150 milionů dolarů, tedy téměř tři miliardy korun, podle agentury Reuters zamítly čínské regulační úřady. Ukončení činnosti značky ohrozí zhruba tři tisíce pracovních míst.

GM dosáhla konečné dohody o prodeji v říjnu a transakci chtěla dokončit tento měsíc. Krach plánovaného prodeje je další ranou pro GM, která se po opuštění bankrotového režimu snaží zbavit neziskových značek a zaměřit se na čtyři klíčové značky Chevrolet, Cadillac, Buick
a GMC.

Viceprezident Smith: Jsme zklamáni

„Průběžně jsme zvažovali řadu možností pro Hummer a jsme zklamáni, že dohodu nelze dokončit,“ uvedl viceprezident GM John Smith. „Budeme nyní úzce spolupracovat se zaměstnanci, prodejci a dodavateli na ukončení tohoto podniku,“ dodal.

Automobilka přislíbila pokračující platnost záruk na automobily Hummer i dostupnost náhradních dílů.
Hummer je velký vůz na širokých kolech, který může vážit podle výbavy až pět tun. Je koncipován jako vozidla americké armády, která se proslavila v roce 1991 ve válce v Perském zálivu. S růstem cen ropy ale zájem o takové vozy v USA klesá a lidé volí úspornější automobily.

Jedním z prvních majitelů hummeru byl filmový herec a současný kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger, který se údajně do velké míry zasloužil o to, že se vyrábí civilní verze tohoto původně vojenského automobilu.

Prodej nevyšel

GM již v loňském roce nevyšel pokus o prodej značky Saturn firmě Penske Automotive Group. Automobilka se proto rozhodla, že výrobu vozů značky Saturn ukončí a postupně rozpustí i její distribuční síť. Loni rovněž plánovala německé divize Opel kanadské firmě Magna International a ruské bance Sberbank. Nakonec se ale rozhodla, že si divizi Opel ponechá a provede její restrukturalizaci sama.

Minulý měsíc se GM dohodl, že prodá ztrátovou švédskou divizi Saab nizozemskému výrobci luxusních vozů Spyker. Dohoda o prodeji zachránila značku před ukončením činnosti.