Nápad se zrodil v hlavách týmu designérů v červnu minulého roku po úspěšném dokončení zmenšeného modelu stejného vozu. „Designér Aurelien Rouffiange a jeho tým začali diskutovat o tom, co by bylo pro Lego Technic největší výzvou. Shodli se, že nejtěžší zkouškou bude postavit vozidlo s vlastním pohonem v životní velikosti,“ popisuje společnost prvotní impulz na svém webu.

Podle portálu TopGear britské BBC projekt nejprve vyvolal pobavené reakce. „Tyhle projekty vždycky začínají smíchem a pak přijdou problémy,“ popsal projektový manažer Lukáš Horák. Kladenský tým, který se specializuje na vytváření složitých a komplexních modelů pro prodejny Lego a parky Legoland se pustil do práce s patřičným zápalem.
„Rychle vytvořili základní tým sestávající z 16 specialistů včetně odborníků na design, mechanické a elektrické díly, a během více než 13 000 pracovních hodin postavili tento vůz kousek po kousku,“ přibližuje společnost proces vývoje.
Testovací pilot
K týmu však později přibyl ještě jeden speciální člen. Oficiální testovací jezdec Bugatti a bývalý vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andy Wallace totiž souhlasil, že se ujme první jízdy na trati Ehra Lessien nedaleko německého Wolfsburgu.

Z kostek Lega není vytvořena jen karoserie vozu, ale i palubní deska, tachometr, pohyblivý a plně funkční zadní spoiler, volant nebo sedačky. Z jiného materiálu je pouze ocelová kostra automobilu, bezpečnostní pásy, převodovka a kola, která pochází ze skutečného Bugatti Chiron.
Pohon z Lega
A pohon? I o ten se starají výhradně součástky, které naleznete v běžných stavebnicích Lego Technic! Díky 2034 motorům Lego Power Function dosahuje pohonná jednotka výkonu 5,3 koní a dokáže vyvinout rychlost až 20 kilometrů za hodinu.
Na stavbu modelu bylo použito více než milion dílků, 4032 ozubených kol a 2016 klikových hřídelí z řady stavebnic Lego Technic. „Jako fanoušci automobilů jsme nadšení, že jsme byli schopni postavit opravdu funkční Bugatti. Je to jako splněný sen,“ řekl BBC Horák.
