Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Na trati mezi Prahou a Ostravou chce dopravce začít vozit cestující na konci letošního roku.

Předseda představenstva a zároveň majitel společnosti Leoš Novotný sdělil, že o práci ve firmě projevily zájem desítky lidí týdně už před vyhlášením náboru. Nyní se zájemci mohou hlásit na internetových stránkách dopravce. Profesní nováčky čeká několikatýdenní školení.

Pro provozování linky mezi Prahou a Ostravou společnost objednala pět souprav Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. O nákupu dalších 13 jednotek s dodavateli jedná. V plném provozu bude společnost zaměstnávat kolem stovky lidí, 20 z nich budou strojvedoucí, řekl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek. Tyto počty zhruba odpovídají konkurenčnímu RegioJetu brněnského podnikatele Radima Jančury. Žluté vlaky jezdí jak v Česku tak na trati mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou na sousedním Slovensku a zaměstnávají zhruba dvě stovky lidí.

Leo Express se hodlá zúčastnit výběrového řízení na provozování vlaků na trati Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc. O zakázku mají podle dřívějších informací kromě Českých drah zájem i dopravci Viamont, Veolia Transport a RegioJet. Původně měl na tuto trasu vstoupit nový dopravce již v prosinci 2013, ale firmy by prý nestačily sehnat včas vlaky, a tak ministerstvo dopravy chce železnici pro konkurenci otevřít až o rok později.

LEO Express je součástí skupiny LEO Group. Ta dnes sdružuje skupinu firem podnikajících v železničním a dopravním průmyslu.

Čtěte také: Na trasu Ostrava-Praha pošle vlaky další dopravce