Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express snížil pololetní ztrátu o čtvrtinu na 63,6 milionu korun

Praha – Soukromý železniční dopravce Leo Express v letošním prvním pololetí snížil konsolidovanou ztrátu na 63,6 milionu korun z 86,6 milionu před rokem. Ziskový je zatím jen na nově zavedeném spoji do Starého Města u Uherského Hradiště. Firma mírně zvýšila tržby a dostala se do provozního zisku, vyplývá z pololetní zprávy, kterou dnes společnost poskytla ČTK. Uvedla také, že hlavně na konci pololetí zvýšila obsazenost spojů.

1.9.2014 AKTUALIZOVÁNO 1.9.2014
SDÍLEJ:

Leo Expres. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Tržby stouply meziročně na 88,7 milionu korun z 86,8 milionu. „Do výnosů za první pololetí se nadále promítá nízká hladina cen na první trase Leo Express Praha-Ostrava, kterou na trhu v předchozích letech nastavil dominantní hráč, společnost České dráhy," uvedla firma.

Leo Express počátkem července České dráhy kvůli údajně podnákladovým cenám zažaloval. Požaduje náhradu škody 23,7 milionu korun měsíčně, která v součtu činí zhruba půl miliardy. Firma už dříve podala tři stížnosti k Evropské komisi a podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Zvažuje také arbitráž nizozemské společnosti Leo Express N.V., která je akcionářem českého Leo Expressu, proti ČR kvůli nedostatečné ochraně investic.

Na provozní úrovni byl Leo Express v pololetí v zisku 4,4 milionu korun, ve stejném období loni ve ztrátě 24,2 milionu. Hlavní akcionář a generální ředitel společnosti Leoš Novotný dnešní Mladé frontě Dnes řekl, že k tomu firmě pomohl odklad od společnosti Credit Suisse, která bude chtít tři splátky v hodnotě 152 milionů korun místo letošního roku až v roce 2021.

Kladného provozního výsledku ale dopravce dosáhl pouze bez započtení odpisů za pětici nových souprav Stadler Flirt. Po jejich započtení skončila firma v provozní ztrátě 23,5 milionů korun proti 56 milionům rok před tím. Počet cestujících se proti loňskému prvnímu pololetí zvýšil o 20 tisíc na 400 tisíc přepravených pasažérů, uvedla mluvčí dopravce Petra Valentová. Nejvyšší nárůst cestujících společnost zaznamenala začátkem léta.

Trasa Praha-Košice

Leo Express od poloviny letošního prosince plánuje s novým jízdním řádem vstup na trasu Praha-Košice. Chce se také zaměřit na rozvoj elektronických aktivit, jako je prodej jízdenek přes internet a aplikace pro mobilní telefony. V příštích 12 měsících firma mimo jiné kvůli růstu obsazenosti spojů a počtu zastávek očekává zvýšení tržeb o 50 až 100 milionů korun.

Leo Express vstoupil na českou železnici v listopadu 2012, kdy začal konkurovat Českým drahám a soukromému dopravci RegioJet na trati mezi Prahou a Ostravou. Spoje z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště přidal na konci loňska. Loni firma přepravila více než 800.000 osob.

Pololetní hospodářské výsledky dnes představí také České dráhy. Očekává se lepší výsledek proti loňskému prvnímu pololetí, kdy dopravce prohloubil ztrátu na 540 milionů korun. RegioJet podnikatele Radima Jančury pololetní výsledky zatím nezveřejnil, loni prohloubil ztrátu o 18 milionů na 92 milionů korun.

Autor: ČTK

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kateřina Perknerová.
35 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
15 10

Pojišťovny utahují šrouby: chtějí šetřit na lécích pro těžce nemocné

Praděd pokryl sníh a pomníky hrdinů svíčky: prohlédněte si nejlepší videa

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 16. a 17. listopadu 2017.

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Školákům pomáhají při výuce roboti. U dětí rozvíjí logické myšlení

Jsou drobní, blikají a poslouchají rozkazy. Na Základní škole Purkyňova ve Vyškově se školáci učí s pomocí malých robotů, takzvaných Ozobotů. Žáci se díky nim zábavným způsobem seznamují se základy programování.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT