„V neděli ten jeden pár ještě chybí. To je poslední, co nespouštíme," řekl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Společnost si zatím ponechá rezervu pro mimořádné okolnosti. Do budoucna ale počítá i s nasazením páté soupravy do provozu. V případě poruchy nebo nehody tak nebude mít náhradní vozidlo, kterým by cestující odvezla.

Vlaky Leo Expressu se dosud potýkaly s technickými problémy. Ty by nyní podle Paroubka měly být odstraněny. Kromě poruch vytápění a ovládání dveří společnost musela část vozidel odstavit kvůli vadným převodovkám. Podle Paroubka na nich bylo nutné vyměnit vadná ložiska. Nyní firma s výrobcem dojednává podmínky garančního servisu a ladí poslední drobné vady.

Leo Express začal na trati mezi Prahou a Ostravou vozit cestující loni v listopadu. Konkuruje si zde s Českými dráhami a soukromým RegioJetem. Do budoucna Leo Express chystá vstup na další dálkové tratě, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích letech investovat 7,25 miliardy korun. Kromě spojů Leo Expressu na trase jezdí devět párů vlaků RegioJetu a 17 párů pendolin a expresů Českých drah.

Nové spoje v harmonogramu Leo Expressu:

Směr z Prahy do Ostravy

4:29 z Prahy hl.n. (jede v pracovní dny)
10:29
12:29
20:09 (jede v pátek)

Směr z Bohumína přes Ostravu do Prahy

8:15 z Bohumína
12:15
16:22
Zdroj: Leo Express