Firma dá do generální opravy v následujících třech letech více než miliardu korun, píše.

Ranvej vykazuje řadu poruch, na jejichž odstranění už nestačí každoroční pravidelná údržba. Ve škále závad dominují například praskliny betonových desek, vylamování betonu nebo poškození asfaltového krytu.

Podle ředitele letiště Jiřího Pose je generální oprava nezbytná. Hlavní ranveji má sice v roce 2017 odlehčit nová paralelní dráha, opravu staré ranveje ale do té doby odkládat nelze. „Opravu budeme financovat z vlastních zdrojů, které máme našetřeny ze zisků minulých let,“ řekl deníku E15 Pos.

Úplná rekonstrukce se neobejde bez omezení provozu. Bude proto probíhat ve třech etapách v následujících třech letech, vždy tři měsíce v roce. Příští rok v květnu se celá ranvej uzavře a letadla budou využívat vedlejší příčnou dráhu. Na tu se nalétává přes hustě osídlené části města. „Od půlnoci do pěti ráno proto tuto dráhu nebudeme využívat,“ uvedl Pos. Od června se začne částečně využívat i opravovaná dráha, bude ovšem zkrácena.

V souvislosti s chystanou výstavbou zcela nové ranveje chystá letiště i další stamilionové investice. Na zhruba půlmiliardu vyjde rozšíření čističky odpadních vod, podobnou sumu si vyžádá i přesun depa autocisteren, které zásobují letadla. Nová dráha by se měla podle Pose začít stavět v roce 2014, první letadla ji využijí počátkem roku 2017. Letiště za ni zaplatí devět miliard korun, které získá zřejmě z externích zdrojů. Nová ranvej bude sloužit především pro přistávání, zatímco ze zrenovované budou stroje startovat. Na skokové zvýšení kapacity po otevření nové dráhy se letiště bude chystat v příštích letech, píše dnešní E15.