V předchozích letech provoz na českém nebi naopak výrazně rostl. Loni dispečeři řídili rekordních 912.815 pohybů, což bylo meziročně o téměř sedm procent více.

Kapacitní problémy

Provoz letos oslabil zejména kvůli kapacitním problémům v Maďarsku a Rakousku, kdy část provozu byla přesměrována po jiných trasách. Ty vedly často mimo český vzdušný prostor, a to zejména přes Polsko nebo balkánské země. Dalším faktorem letní sezony byla potřeba odlehčit přetíženému vzdušnému prostoru nad Německem.

Provoz byl během léta tradičně nejsilnější v červenci, kdy dispečeři odbavili 95.207 letů, tedy v průměru 3070 denně. V letní sezoně se rovněž snížila také míra zpoždění, meziročně až o 44 procent. Míra zpoždění je tak v celoevropském měřítku kolem 1,1 procenta.

Na letecký provoz v Česku dohlíží v rámci ŘLP kolem 230 dispečerů. Největším zákazníkem podniku je německá Lufthansa, dále společnosti Emirates, Ryanair a Qatar Airways. Loni podnik i přes snížení poplatků meziročně zvýšil obrat o více než tři procenta na rekordních 4,32 miliardy korun. O více než desetinu vzrostl také provozní zisk společnosti na 404 milionů korun. Hrubý zisk naopak klesl o zhruba 115 milionů korun na 369 milionů korun právě kvůli snížení poplatků.