Systém Click4sky nadále zůstává v platnosti a proto se klienti, kteří mají zakoupenou letenku nemusí obávat. Rozdíl nastane v cenách, kdy se cestujícím nabídnou ceny nejlevnějších letenek ČSA namísto speciálních tarifů Click4sky. České aerolinie proto negarantují, že bude možné zakoupit si zpáteční letenku za sumu 2780 korun jako doposud.

Letecká společnost začne místo toho nabízet přes systém Click4sky různé tarify v závislosti od destinace. „Cena letenky nyní bude určována dynamickým způsobem, a to na základě výpočtu nového modelu podle aktuální poptávky a parametrů cesty, uvádí mluvčí Českých aerolinií Hana Hejsková. Výslední cena bude podléhat několika kritériím jako jsou poptávka, datum a čas odletu, výchozí a cílová destinace či vzdálenost cesty. „Nadále už nebude platit jednotný tarif letenku. Nový systém odráží aktuální poptávku cestujících a především umožňuje pružně reagovat na veškeré tržní anomálie,“ uvedl, ředitel útvaru Revenue Management Českých aerolinií, Tomáš Holan.

Společnost se k zastavení nízkonákladového projektu staví optimisticky. Přiznává, že dojde ke změně, ale rovněž argumentuje slovy o rozšíření nabídky destinací. „Nově si cestující budou moci u Click4Sky vybrat téměř ze sedmdesáti destinací,“ uvádí Hejsková. České aerolinie si za prioritní cíl kladou oslovení širšího spektra zákazníků. Společnost od 1. prosince nabízí 64 leteckých destinací z původních 38. Jak uvádí mluvčí Hana Hejsková lidé budou mít šanci zakoupit si letenku za výhodnou cenu.

Click4sky možná zanikne

Osud serveru Click4sky je momentálně v rukou nového vedení pod taktovkou Miroslava Dvořáka. Právě to rozhodlo o zastavení nízkonákladového projektu Click4sky. Samotný projekt byl výjimečný mezi ostatními leteckými společnostmi, protože nenabízel levné letenky pod značkou ČSA jako to dělají konkurenční společnosti. Podle mnohých odborníků české aerolinie vynaložili zbytečné náklady na provoz serveru Click4sky, které se dali využít jinde.

„Ve své době měl projekt jedné ceny své opodstatnění. Nyní jsme stáli před aktuálním rozhodnutím, kam Click4Sky posunout. Z několika alternativ zvítězila cesta segmentace trhu a změny přístupu k zákazníkům,“ komentuje rozhodnutí, viceprezident pro prodej, marketing a ekonomiku Českých aerolinií a místopředseda představenstva společnosti, Philippe Moreels. Právě Moreels byl mužem, který navrhl změnit strategii nízkonákladového projektui Click4sky. Změny cen letenek začínají platit od 1. prosince. Společnost se rozhodla pro zjednodušení systému objednávek vzájemně propojit rezervační protály Click4sky a portál Českých aerolínií.

Čtěte také: V červenci jste mohli letět do Německa už za 990 korun