Z čeho máte největší radost?

Majitel: Po dvaceti letech podnikání už to je něco jiného než úspěšná firma. Spíš bych označil za největší radost šťastnou rodinu. Ale bez podnikání bych si nedovedl svůj život představit. Prostě obě fungující věci naráz.

Prožíváte pocit zadostiučinění, že se vám to podařilo?

Majitel: Jsem rád, že po těch letech, co byznys děláme, nás lidi znají. Myslím, že si nás ztotožňují s kvalitní českou značkou, a to je podle mě velký úspěch, který jsme si vždycky přáli. Chceme lidem dát hezký design a kvalitní outdoorové oblečení za přijatelnou cenu. Myslím, že toto naše motto se nám daří plnit.

Díváte se po lidech na svahu, co mají na sobě?

Majitel: To je moje i firemní deformace. Když třeba jedeme na celofiremní výlet 
v Čechách, sjedeme do fronty k vleku a hned koukáme po lidech. Snažím se toho zbavit, ale moc se mi to nedaří.

Litoval jste někdy, že jste šel do tohoto byznysu?

Majitel: Je pravda, že je to těžký byznys. Jde o spoustu starostí, hlídáte spoustu věcí, ale nelituji. A pokud, tak je to jen velmi momentální.

Stala se i chvíle, kdy jste s tím chtěl praštit?

Majitel: To ne. Já tím žiju, celá firma tím žije. Lidé tu dělají práci rádi a jsou hrdí na to, že jsme česká firma a dokážeme fungovat v našem tržním prostředí už dvacet let.

Jaké máte další vize?

Majitel: Dělat pořád to, co děláme. Možná bychom chtěli vyrábět zboží lépe a kvalitněji, z lepších materiálů. Také se chceme rozšiřovat na trhu. Na tom českém a slovenském jsme dominantní, ale rádi bychom se více posunuli do Polska a dále východním směrem. Některé aktivity máme také v Číně.

Vaše oblečení mají špičkoví sportovci a je dostupné i pro rekreační sportovce. Jaká je filozofie firmy?

Majitel: Oblékáme český olympijský tým. S ostatními vrcholovými sportovci jsme propojení posledních šest let. Aktuálně připravujeme kolekci pro olympijské hry 
v Riu. Velmi nás to baví
 a myslím si, že se povedla, což dokazují mezinárodní ocenění, která jsme získali. Řekl bych, že i tady v Čechách jsme s tím měli poměrně úspěch, co se týká odborné kritiky i veřejnosti. Nicméně zboží, které se prodává, je ocenění samo 
o sobě.

Co to s vámi dělá, když naši sportovci na olympiádě pochodují ve vašem oblečení?

Majitel: Je to skoro na to, zatlačit slzu. Třeba když vidíte na představování kolekce takové legendy, jako je Věra Čáslavská, která sedí v hledišti, a tleskají vám, to je pro mě nejvíc. I na sportovce na olympijských hrách v našem oblečení je hezký pohled. Bohužel jsme nechytli naše zlaté hochy z Nagana, ale ono určitě něco podobného opět přijde.

Jaké to je pracovat pro výjimečné osobnosti, jako jsou naši olympionici?

Ředitel: Je to výzva. Sportovci mají svoje požadavky 
a nároky, které se týkají kvality a funkce oblečení. My se pochopitelně snažíme jejich sítem projít úspěšně tak, aby se nám pod to mohli podepsat. Zároveň se ale musíme snažit, aby oblečení bylo pěkné i na pohled.

Pomáhají vám tedy k tomu, abyste tyto zkušenosti využili pro „běžné" zákazníky?

Ředitel: Našim zákazníkům říkám, že to, v čem jede sportovec na olympiádu, je tady také pro ně. Vzkazujeme jim tím, aby fandili, spojili se 
s našimi sportovci a tím jim pomohli zvítězit.

Vaše zboží tedy není jenom pro výjimečné?

Ředitel: Naopak. Naše zboží a cílení je na širokou veřejnost. Na lidi, kteří žijí aktivním, sportovním, zdravým životem. Určitě to není omezené jen na výkonné sportovce.

Co vás na Alpine Pro oslovuje?

Ředitel: Je to firma lidí, kteří spolu komunikují, spoléhají se na sebe a táhnou za jeden provaz. To je úžasné.

Jak překonáváte osobní krizi?

Ředitel: Jako každý. Snažím se zatnout zuby a bojovat. Věřím tomu, že krize přichází, ale vždycky jsou začátkem něčeho pozitivního.

Co považujete za klíčové bariéry?

Ředitel: V dnešní době jsme se dostali do bodu, kdy je všeho dost, až moc. Běžný člověk už v tom ztrácí orientaci 
a přestává poznávat skutečnou kvalitu a věci, které fungují. Pro nás je výzva přesvědčit zákazníky o tom, že je nešidíme a nejsme tu jenom proto, abychom letos prodali co nejvíce. Jsme tu proto, aby jim naše bunda za deset let pořád sloužila.

V čem je základ úspěchu?

Ředitel: Domnívám se, že 
u nás je to v konzistenci a integritě. Snažíme se být poctiví k zákazníkovi, což není vždy jednoduché. Týká se to kvality, jestli naše produkty fungují, nebo nefungují. Podle mě naši zaměstnanci věří tomu, že to je opravdu důležité. Snad je to cesta úspěchu.

Když si vezmeme, že pracujete 
v úspěšné firmě, co je užít si úspěch?

Ředitel: Znamená to ráno vstát a těšit se do práce. Znamená to v určitých momentech si říct, stálo to za to.
Ať je to jeden měsíc, jeden rok, pět let, je potřeba si říct, nelituji.