„Letošní první adventní víkend je velmi podobný tomu loňskému, v našich hypermarketech jsme zaznamenali mírný nárůst prodeje, a sice o přibližně pět procent oproti loňsku. Velký zájem byl o vánoční zboží jako jsou čokoládové figurky na Mikuláše a vánoční kolekce," řekla mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Ve srovnaní s běžným víkendem v roce tržby Globusu vzrostly asi o pětinu.

Nárůst prodeje zaregistroval také řetězec s nábytkem Ikea. „Návštěvnost i tržby jsou během prvního adventního víkendu v porovnaní s běžným víkendem vyšší. Oproti loňskému prvnímu adventnímu víkendu návštěvnost i tržby rostly v řádech procent," řekl mluvčí české pobočky Ikea Petr Chadraba s tím, že významnější navýšení firma očekává v nadcházejícím období.

„K zákazníkům obávaným tlačenicím nedochází, místa pro inspiraci i nákup je stále dost," podotknul Chadraba. Zákazníci podle něj podobně jako v předchozích letech nakupují dekorace a potřeby ke stolování. „Sledujeme ale zvýšený zájem o nábytek do ložnic a kuchyní, následují obývací pokoje. Vypadá to, že letošní Vánoce oslaví mnoho českých domácností v novém," řekl mluvčí.

Za nákupy okolo 11.100 korun

Módní řetězec C&A o prvním adventním víkendu zaregistroval především poptávku po dárkových setech. „V dámském a dětském oddělení jde o balená pyžama převázaná stuhou a v pánském oddělení potom různá dárková balení zimních doplňků," řekla mluvčí české pobočky C&A Hana Mayerová. Dodala, že stálicí v předvánočním sortimentu, který se velmi dobře prodává právě o adventních víkendech, je dárkový balící papír s různými motivy.

České domácnosti plánují za vánoční nákupy utratit podobně jako loni okolo 11.100 korun. Částka věnovaná na dárky se bude pohybovat kolem 6500 korun, za jídlo a pití pak Češi utratí 3500 korun. Letošními vánočními hity jsou podle obchodníků dětské tablety a mobily. Výrazně méně častým dárkem oproti minulým letem naopak budou elektronické čtečky, navigace, televize či fotoaparáty.