Obchodní řetězec prodává prostřednictvím internetu zboží jako například oblečení, hračky, elektroniku do domácnosti či na zahradu nebo chovatelské potřeby. Potraviny v nabídce vůbec nejsou. „Lidl-shop.cz přináší stejně jako kamenné prodejny dvakrát týdně nové tematicky zaměřené zboží oblíbených a osvědčených vlastních značek,“ řekla pro aktualne.cz mluvčí řetězce Zuzana Holá.

Zboží lze po internetu objednat o týden dříve, než se objeví v prodejnách. V nabídce bude také zboží z nedávno skončených akcí. Doručení by mělo proběhnout do tří dnů od objednání. Platit lze online kartou nebo dobírkou. Cena dopravy začíná na 59 korunách, pokud je objednávka vyšší než tisíc korun, je doprava zdarma.

„Doručení probíhá prostřednictvím společnosti PPL buď na zvolenou adresu, nebo do podacího a výdejního místa, takzvaného PPL ParcelShopu,“ upřesnila Holá. Nepoužité zboží z e-shopu Lidlu můžou zákazníci vrátit do devadesáti dnů od nákupu, stejně jako na pobočkách. Zákonná lhůta je přitom dvoutýdenní.

Generální ředitel společnosti Lidl Pavel Stratil se vyjádřil, že je rád, že má Česká republika výsadní postavení a český e-shop je první ve střední a východní Evropě. Česko je už čtvrtou zemí, kde svůj e-shop Lidl otevírá. Zatím ho provozuje v domovském Německu, v Belgii a Nizozemsku.

Všechny e-shopy jsou obsluhovány z logistického centra v Plzni, které firma otevřela vloni v listopadu. „Pracuje v něm přes tisíc lidí ve třech pracovních směnách sedm dní v týdnu,“ doplnila Zuzana Holá.

Pavel Stratil zase dodal, že bude rád, pokud jim zákazníci zachovají věrnost i v kamenných prodejnách. Z velkých řetězců má v Česku plnohodnotný e-shop jen Tesco, které tímto způsobem prodává i potraviny. Bez zázemí kamenných prodejen naopak potraviny přes e-shop prodávají firmy Rohlík.cz nebo Košík.cz.