„Význam uzavřených smluv podtrhuje fakt, že se jedná o nájemce, kteří patří k nejvýznamnějším logistickým společnostem na trhu," sdělil Marcel Kasanický z developerské společnosti.

V logistickém areálu už sídlí také Celní správa. „Nejen naši nájemci tak mohou přímo v místě využít celní služby v jejich plném rozsahu, což dále posiluje význam našeho projektu, který je umístěn mezi hlavní silniční tepny," doplnil manager HB Reavis Tomáš Stařík. ´

Současně připomněl, že v závěru loňského roku došlo k výběru dodavatele železničního napojení osobního terminálu Letiště Leoše Janáčka, což znamená kolejové napojení i pro samotné logistické centrum, které je umístěno v blízkosti traťového úseku Studénka - Příbor.

Logistické centrum v Mošnově přímo u letiště Leoše Janáčka nabízí v současné fázi logistické haly s možností přímého vstupu na letištní plochu a výbornou dostupnost na komunikace D1 a R48. V rámci dalších fázi jsou připraveny průmyslové haly s možností napojení na železniční vlečku. Díky technické připravenosti průmyslové zóny je celý projekt vhodný nejen pro logistiku a skladování, ale i pro lehkou výrobu.

Ostravskému letišti loni vzrostl počet cestujících o 5,4 procenta

Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově na Novojičínsku loni přepravilo 288.393 cestu­jících, což je o 5,4 procenta více než v roce 2011. Vzrostlo rovněž množství přepraveného nákladu, o 46 procent na 2585 tun. Informovala o tom mluvčí letiště Michaela Kubešová.

Zatímco cestujících charterovými lety o čtvrtinu ubylo na 152.017, počet pasažérů pravidelných letů vzrostl na téměř dvojnásobných 130.724. Podle Kubešové je to dáno zavedením nebo obnovením linek, ale také převedením některých charterových letů do režimu pravidelných linek. Tím se zároveň vysvětluje, proč ubylo charterových cestujících.

„Jednalo se o 14 nebo 15 letů do středomořských destinací, jako jsou Řecko nebo Španělsko. Letenky na tyto lety se přes sezonu začaly prodávat ve volném prodeji jako u klasických linek," vysvětlil provozní ředitel letiště Michal Holubec. Tyto lety jsou v zimním období mimo provoz.

Ostravskému letišti loni více než dvojnásobně na 5652 lidí stoupl i počet pasažérů v nekomerčních letech, tedy cestujících v soukromých letadlech, vojenských či sanitních letech.

Pohybů letadel, tedy přistání a vzletů, přitom na letišti v Mošnově o pět procent ubylo. Podle zástupců letiště to svědčí o větším využití kapacity letadel. Z Mošnova létají pravidelné linky do Prahy a Vídně. V únoru opět začnou po zimní přestávce také pravidelné lety do Paříže a Izraele.

Na zvýšení množství přepraveného nákladu se výrazně podílely charterové nákladní lety, kdy zboží z Mošnova odvážely obří ruslany. „Doufáme, že to tak půjde i letos. Záleží samozřejmě na poptávce," řekl Holubec. Výrazně ale stouplo i množství pravidelného carga, o 35 procent z 1500 na 2030 tun. Pravidelně jedenkrát denně létá například letadlo DHL do německého Lipska.