Půjde o první vodíkové dvoupodlažní autobusy na světě. O nákupu informoval TfL v tiskové zprávě. Jezdit budou na linkách 245 (Alperton Sainsbury’s – Golders Green Station),  7 (Brunel Road -Oxford Circus Station ) a N7 (Northolt Station – Oxford Circus Station).

Londýn do nových autobusů od společnosti Wrightbus investuje 12 milionů liber včetně pořízení potřebné infrastruktury. I když má Velká Británie odejít z Evropské unie, pět milionů na nákup získá Londýn  z evropských fondů.

Londýn jako průkopník 

Londýn chce být průkopníkem vodíkových autobusů v Evroipě, proto je TfL vedoucímú účastníkem sdružení JIVE (Joint Initiative for hydrogen Vehicles across Europe), která chce docílit snížení cen vodík(ových autobusů hromadným nákupem pro více měst a dopravců najednou.

V Londýně už jezdí elektrické dvoupodlažní autobusy, od vodíkového pohonu si slibují podstatně delší dojezd a rychlejší dobíjení.

„Máme aktuálně emisně nejčistší flotilu autobusů v Evropě, ale chceme jít ještě dál a přispět ke zlepšení ovzduší,“ řekla ředitelka autobusů v TfL Claire Mann.