Za dobu srovnatelnou s cestou mezi Prahou a Zlínem se lidé mohou nově po železnici přesunout mezi dvěma hlavními městy novodobé evropské demokracie. Za tento luxus si společnost Eurostar v závislosti na zvolené třídě a čase nákupu účtuje v přepočtu jeden až sedm tisíc korun.

Oproti silně konkurenční letecké přepravě nejsou cestující na nové trase limitováni velikostí zavazadel ani objemem lahve s pitím. Eurostar také slibuje kvalitní pokrytí Wi-Fi i mobilním signálem po celé trase, tedy i v tunelu pod kanálem La Manche.

Rychlovlaky Eurostar spojily přímou linkou Londýn a Marseille

Železniční společnost očekává, že získá pasažéry právě na úkor letecké přepravy. Britský deník Independent nicméně tomuto záměru vypočetl několik vad na kráse. Než opustí první vlak londýnskou stanici St Pancras, odletí do Amsterdamu z šesti londýnských letišť celkem 13 strojů s cenami letenek začínajícími na 900 korunách. Eurostar zatím nabízí pouze tucet přímých spojení týdně a hlavně: pouze v jednom směru, z Amsterdamu do Londýna se bez přestupu svezou první cestující až příští rok.

Společnost Eurostar vznikla v roce 1994. Jejími hlavní železničními uzly jsou kromě Londýna a Amsterdamu také Brusel a Paříž. Svými 44 elektrickými jednotkami ale obsluhuje též Marseille, Lyon či Rotterdam. Její vlaky Siemens Velaro dosahují rychlosti až 320 kilometrů za hodinu.

Koncept vysokorychlostního transportního systému Hyperloop. Ilustrační foto.
Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti