Uzavřený obchod nezahrnuje radiové projekty Bauer Media na Slovensku, tedy Radio Express, a NetBrokers Holding v obou zemích.

"Jsme potěšení, že můžeme připojit tituly vydávané společností Bauer do našeho portfolia a rovněž i přivítat v našem týmu novináře, díky kterým tyto tituly vznikají. Nadcházející vlastnická změna by neměla mít dopad na běžné provozní fungování jednotlivých titulů a práci lidí, kteří je tvoří," uvedl k uzavření obchodu Štěpán Košík, předseda představenstva společnosti Mafra. 

Vydavatelská skupina Bauer vstoupila na český trh v roce 1991, kdy uvedla lokální edici magazínu pro teenagery Bravo. V současnosti patří na českém trhu k mediálním firmám s nejvyšším ziskem. V loňském roce představoval 152 milionů korun, další 1,6 milionu korun přidala Bauer Media Praha.

Bauer Media i Bauer Media Praha se přitom zaměřují především na vydávání magazínů, a to v segmentech časopisů pro ženy a dále společenských, programových, lifestylových, zájmových, motoristických i dětských titulů. Z pohledu počtu čtenářů, které svými tituly osloví, se jedná o druhé nejsilnější vydavatelství na českém časopiseckém trhu. 

Rozšíření záběru na časopiseckém trhu

Podle své výroční správy vydavatelství loni prodalo více než 43 milionů auditovaných titulů, které si četlo 3,4 milionu lidí. Mezi desítky časopisů, které Bauer Media v současnosti vydává, patří Rytmus života, Chvilka pro tebe, Chvilka pro kuchyni, Chvilka pro luštění, Tina či Žena a život. 

Mafra je součástí koncernu Agrofert, který je kvůli zákonu o střetu zájmu zaparkován ve svěřeneckých fondech premiéra Andreje Babiše (ANO). Akvizicí magazínů Bauer Media Mafra podstatně rozšiřuje svůj záběr na časopiseckém trhu. Zatímco podíl vydavatelství Bauer Media společně se dceřinnou společností Baur Media Praha představuje necelých 19 procent, Mafra dosud na magazínovém trhu dosahovala podílu necelých 9 procent, uvedl zpravodajský web MediaGuru. 

Multimediální společnost Mafra se řadí mezi nejsilnější mediální společnosti v České republice a její činnost zahrnuje následující oblasti a aktivity: tisk, online, TV a rádio. Se svými tištěnými médii Mafra pravidelně oslovuje přibližně 2,5 milionů čtenářů, a její internetové produkty využívá denně 1,8 milionů uživatelů.

Nejvýznamnějšími produkty skupiny jsou deníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Metro, týdeníky TÉMA a 5plus2, a rovněž portály iDNES.cz, Lidovky.cz, MOBIL.CZ, Óčko a Rádio Impuls.