Tržby očištěné o kalendářní vlivy se meziročně zvýšily o 5,7 procenta. „Rozdíl mezi neočištěnými a očištěnými daty (při stejném počtu pracovních dní v dubnu 2016 i 2015) připadl na vrub zejména vlivu Velikonoc," uvedl ČSÚ. V loňském roce se velikonoční nákupy soustředily na začátek dubna, zatímco v letošním roce nakupovali lidé v březnu.

Tržby za prodej pohonných hmot vzrostly meziročně o 8,8 procenta, za prodej nepotravinářského zboží o 6,7 procenta a potravin o 1,1 procenta.

Prodeje prostřednictvím internetu či zásilkové služby byly vyšší o 19,8 procenta. Vyšší tržby zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen. Obchodům s výrobky pro domácnost stouply tržby o 9,8 procenta a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 5,4 procenta. Více lidé utratili také za oděvy, obuv, farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží. Tržby za potraviny vzrostly v nespecializo­vaných i specializovaných prodejnách shodně o 1,1 procenta.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel se zvýšily meziročně o 15,8 procenta, přitom za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů vzrostly o 16,7 procenta a za opravy motorových vozidel o 12 procent.