Parková platforma vznikne nad částí přístřešků nástupišť, zejména v části k ulici Na Florenci. „Zelených ploch je v centru málo. Ocení ji nejen cestující, ale i obyvatelé a turisté. Vytvoří se současně pěší propojení ulic Opletalova a Na Florenci,“ uvedla Správa železnic ve videu.

Právě možnost přejít pěšky samotné nádraží má být jednou z hlavních změn chystané modernizace nejstaršího pražského nádraží. Z parku povede i samostatný chodník ke křižovatce u Bulhara. Zároveň odtud bude přístup k jednotlivým nástupištím.

Zdroj: Youtube

Plány počítají i s rozšířením kapacity stanice, která denně odbaví kolem 350 vlaků. Namísto sedmi bude devět kolejí. Důvodem je i chystané navýšení kapacity tratě na Kladno. Vlaky po budoucí trati na letiště pojedou každých deset minut, na Kladno po čtvrt hodině. Během rekonstrukce dojde i vytvoření pracovní plochy pro úklid vozidel v lokalitě Hrabovka, svršek ve směru na Libeň umožní jízdu až 100 km/h.

Celá oblast prošla velkou proměnou už díky rekonstrukci Negrelliho viaduktu. V oblasti navíc koupilo část pozemků od Českých drah Národní technické muzeum, které zde plánuje budování železničního muzea.

Nadchod vyhověl památkářům

Správa železnic počítá ve svých plánech s rekonstrukcí od roku 2022 do roku 2026. Na jaře vypsala soutěž na projektanta, ta zatím nemá svého vítěze.

Stavba má v budoucnu souznít s novým kancelářským a obchodním komplexem, který v okolí nádraží plánuje skupina Penta. Správa železnic přitom dlouho sázela spíše na nový podchod pod kolejištěm než na nadchod. Pro přemostění se rozhodla v roce 2016, neboť tomuto řešení dali přednost pražští památkáři. Správě železnic patří na nádraží pouze kolejiště, samotné nádraží zůstalo Českým drahám, které jej s Pentou postupně rekonstruují.

Penta Investments je majitelem společnosti VLM, která je vydavatelem Pražského deníku.

#clanek|4723021