Zkušenost s propadlými poukazy na nejrůznější služby má řada internetových uživatelů, kteří si oblíbili nakupování na slevových portálech. Ohlídat si platnost slevy je jedna z nejdůležitějších věcí, na kterou je zapotřebí myslet ve chvíli, kdy využíváme slevové akce.
Pomáhá dobrá vůle
V případě, že zákazník nestihne poukaz uplatnit v příslušném termínu, spotřebitelské právo z pochopitelných důvodů není na jeho straně. Poskytovatel slevy nemá povinnost vyhovět takovému zákazníkovi.
Platnost poukazu nemusí prodloužit, pokud poskytl dostatečnou lhůtu k plnění, s níž byl zájemce pře- dem obeznámen.
Nicméně i tak se zcela jistě vyplatí kontaktovat slevový portál nebo rovnou konečného poskytovatele služby, vysvětlit mu situaci a pokusit se o domluvu. Kontakt obvykle bývá uveden v elektronické korespondenci při potvrzení objednávky. Telefonní číslo konkrétního obchodu, restaurace či hotelu získáte většinou bez problémů v oddělení zákaznické podpory slevového portálu. V některých případech obchodníci nejsou tak striktní a poukaz uznají i tehdy, když už jeho platnost vypršela. V takové situaci záleží přirozeně i na tom, zda se majitel poukazu ozve několik dnů po vypršení platnosti poukazu nebo naopak až několik měsíců poté.
Věrnostní programy
Slevové portály dobře vědí, že zklamáním z propadlého voucheru si už prošel nejeden zákazník. Na zapomínající zákazníky myslí proto různými formami věrnostních programů. Jedna z výhod bývá určena zákazníkům, kteří poukaz nevyužijí včas. Hodnotu poukazu dostanou ve zvláštních kreditech, které lze využít při dalším nákupu místo peněz.
Michal Hardyn, ředitel slevového srovnávače Topsleva.cz