„Náklady zhruba jedna koruna na ujetý kilometr a pořizovací cena srovnatelná s vozy na klasický pohon dělají z CNG jeden z nejdostupnějších alternativních pohonů,“ uvedla výkonná ředitelka Českého plynárenského svazu Lenka Kovačovská. Rozšíření aut na plyn podporuje ministerstvo průmyslu. Z evropských fondů již na nákup těchto vozidel a výstavbu infrastruktury získalo 11 miliard korun.

„Zemní plyn představuje významný nástroj v oblasti snižování emisí také pro výrobce vozidel,“ uvedl náměstek ministra Eduard Muřický. V nákladní dopravě lze využít LNG – zemní plyn ve zkapalněné formě. Výhodou je, že má třikrát menší objem než plyn stlačený. Auto na LNG tedy dojede téměř třikrát dál než vůz na CNG se stejně velkou nádrží.
Dlouholetá nižší daň
Stát rozšíření CNG podporuje nižší spotřební daní. Podnikatelé a firmy, jejichž auta na něj jezdí, nemusí platit ani silniční daň. Krychlový metr CNG z hlediska obsahu energie v palivu odpovídá litru benzinu, je oproti němu ale asi o 11 korun levnější. „Současná výše spotřební daně CNG je od státu garantována minimálně do roku 2025,“ uvedl Damir Duraković ze společnosti Axigon, jež firmám poskytuje tankovací karty.
Poslanci navíc nedávno schválili nový zákon, díky němuž by řidiči aut na CNG za roční dálniční známku měli platit méně peněz. Pokud změnu odsouhlasí Senát, bude je místo 1500 korun stát jenom tisícovku.
