Společně s čínským investičním partnerem Citic and Carlyle Group doufá, že nové provozovny pomohou zdvojnásobit každoroční obrat firmy v Číně v následujícím pětiletém období. McDonald´s se chce nyní zaměřovat především na malá a menší čínská města.

Americká mateřská společnost chce podle CNN přenechat většinu byznysu společnosti Citic and Carlyle, protože jako domácí firma se lépe orientuje v místních zvycích a náladách spotřebitelů. Čínský partner by měl mít osmdesát procent, McDonald´s si ponechá dvacetiprocentní podíl.

Čínské „tažení“ je součástí současné obchodní politiky firmy při expanzi do východní Asie. Ale ani doma nemá špatné výsledky. Poslední čísla ukazují, že také Američané hlásí „návrat domů“ pod zlaté oblouky symbolizující stánky McDonald´s.

Výrobce hamburgerů a dalšího občerstvení není jediným americkým subjektem, který do Číny výrazněji proniká. Síť kaváren Starbucks oznámil už loni, že chce v Číně otevírat jednu novou prodejnu denně v příštích pěti letech, až dosáhne v roce 2021 počtu 5000 prodejních míst.