Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, která provozuje celoplošnou TV Barrandov. "TV Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jež budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice," uvedla předsedkyně představenstva Empresa Media Marcela Hrdá.

Vydavatelství Empresa Media je spojeno s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, který vede největší českou mediální agenturu Médea. V jejím managementu působí také Robert Kvapil, který byl jmenován do funkce předsedy představenstva TV Barrandov.

Empresa Media v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit. Původně regionální noviny Sedmička se od srpna proměnily ve společenský týdeník o celebritách. Po prvních třech číslech, kterých se v průměru prodalo zhruba 110.000 kusů, Empresa Media navýšila náklad ze 150.000 na 300.000 kusů. Mezi její další tituly patří časopisy Týden, Instinkt nebo Top dívky.
Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Loni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Loni stanice prodělala 181 miliónů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.

Vizitka podnikatele Jaromíra Soukupa (43), který ovládl televizi TV Barrandov:

- Jaromír Soukup je znám jako úspěšný podnikatel s přesahem do politiky. Je majitelem mediální agentury Médea Group, která často pracuje i pro politické strany. Médea Group sídlí v Praze a pobočky má v Brně a Bratislavě, je členem mezinárodní sítě Havas Média a má zastoupení v 91 zemích světa.
- Soukup ovládá také společnost Empresa Media, která vydává časopisy Týden, Instinkt a Mladý svět a jejich online verze. Loni v prosinci vydavatelství koupilo týdeník Profit, který letos v létě prodalo vydavatelství Mladá fronta, od kterého naopak získalo titul Sedmička, jež posléze proměnilo v bulvární týdeník. Na základě licenční smlouvy s německým vydavatelstvím Vision Media vydává časopisy pro mladé Popcorn a Top dívky. Dnes oznámilo, že koupilo TV Barrandov.
- V politice se začala Médea a její majitel Jaromír Soukup výrazně angažovat před volbami v roce 2006, kdy podporu jeho agentury získala Strana zelených (SZ). Soukup, který podle médií dlouhá léta spolupracoval s tehdejším šéfem SZ Martinem Bursíkem, pomáhal zeleným s financováním kampaně, když jim odložil splatnost faktur za poskytnuté služby.
- Po volbách, v nichž Strana zelených uspěla a dostala se do Sněmovny, se pak Soukup stal vyjednavačem zelených v ekonomických otázkách při jednání o možné trojkoalici (nakonec ale vznikla menšinová vláda ODS). Obdobnou roli hrál i koncem roku 2006, kdy už byla výsledkem koaliční vláda ODS, SZ a lidovců.
- V dubnu 2007 se stal náměstkem ministryně školství za zelené Dany Kuchtové, na starosti měl veřejné zakázky, vnější vztahy a komunikaci. Koncem léta 2007 mu Kuchtová svěřila i oblast evropských fondů, kvůli které byla kritizována a nakonec také odstoupila. S Kuchtovou odešel v září 2007 z ministerstva i Soukup.
- Během působení na ministerstvu se Soukup také rozkmotřil s Bursíkem. V tisku se objevily informace o tom, že důvodem sporu bylo, že Soukup chtěl ovlivňovat rozhodování o veřejných zakázkách. V roce 2010 Soukup řekl, že se s expředsedou zelených rozešel už před svým odchodem z pozice náměstka z jiného důvodu - strana mu prý ještě dlužila za kampaň a současně si novou objednávala u konkurence, "což se nedělá".
- Kolem politiky se ale Soukup nepřestal angažovat ani po rozchodu s Bursíkem, mimo jiné podporoval Bursíkovy vnitrostranické oponenty; například Olgu Zubovou, jednu z poslankyň SZ, která se v březnu 2009 podílela na předčasném konci Topolánkovy vlády. Soukup poté financoval její Demokratickou stranu zelených (byl dokonce místopředsedou strany) ve volbách do Evropského parlamentu i před nakonec zrušenými předčasnými volbami do Sněmovny v roce 2009.
- Před volbami v roce 2010 agentura Médea mimo jiné spolupracovala s ČSSD a zajišťovala nákup inzertního prostoru pro Věci veřejné (VV). Agentura Médea také radila manželce tehdejšího šéfa ČSSD Jiřího Paroubka Petře, jak komunikovat s médii.
- Někdejší premiér úřednické vlády Jan Fischer letos oznámil, že Soukup s ním bude zdarma spolupracovat na jeho kampani před volbou prezidenta. "Bude pomáhat jako Soukup, nikoliv jako Médea," zdůraznil Fischer.
- Jaromír Soukup se narodil 22. února 1969 v Mariánských Lázních. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy.