O přidělení zakázky žlutým vlakům na patnáctiletý provoz na této trati, která má být zároveň pilotním projektem pro liberalizaci ostatních dalších železnic, rozhodl koncem března ministr dopravy Zbyněk Stanjura.

RegioJet tehdy zůstal jediným zájemcem ve výběrovém řízení, jenž vypsalo ministerstvo dopravy a který poté muselo zrušit kvůli vyloučení druhého uchazeče - společnosti Arriva. "Pokud by k vyloučení Arrivy kvůli administrativnímu pochybení nedošlo, RegioJet by výběrové řízení vyhrál," zdůvodnil rozhodnutí Stanjura. Zároveň dodal, že přidělení zakázky konkrétní firmě umožní stihnout původní termín pro zahájení provozu, kterým je prosinec 2014.

Kromě cen, které na uvedených příkladech odpovídají poloviční hodnotě obyčejného jízdného Českých drah, dopravce slíbil zachování celé řady slev. Soukromý dopravce uvádí, že bude uznávat slevové karty Českých drah IN25, a zachová i slevy pro studenty, které ministerstvo dopravy plánuje v polovině roku zrušit. Přiznávat bude dále slevy pro seniory a pro handicapované cestující.

České dráhy se výběrového řízení na nového dopravce na výše uvedené trase nakonec nezúčastnily. Podle oficiálního vyjádření proto, že včas nedokázaly vysoutěžit vozidla, která požadovalo ministerstvo dopravy. Nabídku kromě Českých drah nepodaly například společnosti Veolia transport, Leo Express ani nizozemská Abellio vlastněná Nizozemskými dráhami (Nederlandse Spoorwegen), které původně avizovaly, že se tendru zúčastní.