Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministerstvo dopravy chce prosadit povinné soutěže na údržbu silnic

Praha - Ministerstvo dopravy chce prosadit povinné veřejné soutěže na údržbu silnic prvních tříd. Tato výběrová řízení by přitom vypisoval právě resort dopravy. Počítá s tím materiál, který úřad poslal do meziresortního připomínkového řízení. Vloni úřad se soutěžemi na nového správce silnic neuspěl. Tendry zastavil v létě Úřad pro ochranu hospodářské soutěže na základě stížnosti správy a údržby silnic Vysočiny.

19.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Fuchs

Ve sporu o rozhodování nad správou krajských silnic I. tříd jde přitom o velké peníze. Hodnota loňské zakázky na údržbu v Libereckém, Středočeském, Královéhradeckém, Zlínském kraji a na Vysočině činila 1,3 miliardy korun.

V současnosti je způsob zadávání zimní údržby zmíněných silnic roztříštěný a nepřehledný, uvedlo v materiálu ministerstvo. Část zimní údržby zajišťují krajské Správy a údržby silnic na základě smlouvy s ministerstvem dopravy. Pro část oblastí vypsala tendry státní příspěvková organizace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a pět oblastí už dříve v rámci pilotního projektu vysoutěžilo samo ministerstvo dopravy. V dalších 21 oblastech, kterých se týkala loňská zrušená veřejná řízení, pak musel úřad zadat zakázky dosavadním správcům napřímo.

Výhodou transparentních veřejných soutěží je podle ministerstva nižší cena, které se podařilo dosáhnout u výše zmíněných pěti pilotních projektů. U těch se cena proti předchozím zadáním snížila v průměru o deset procent.

Kromě varianty povinných soutěží ministerstvo v materiálu navrhlo další dvě alternativní řešení údržby silnic po roce 2017. První z nich je převedení povinnosti péče o silnice prvních tříd na kraje, které jsou jejich vlastníky a které už v současnosti pečují o silnice druhých a třetích tříd. Druhou možností je pak rozšíření kapacit Ředitelství silnic a dálnic, které vlastními silami spravuje dálniční síť tak, aby do své správy mohla tato státní organizace zahrnout i silnici první třídy.

Proti zadávání údržby formou veřejné soutěže vypisované ministerstvem dopravy se stavějí především kraje, které jsou zpravidla zřizovateli místních správ údržby silnic. Na komplikace s vypisováním tendrů na zimní a běžnou údržbu silnic narazilo ministerstvo i během vládního projednávání. Návrh se na jednání kabinetu několikrát vracel, koncem loňského ledna jej ministři zamítli. Tehdy šéf resortu Dan Ťok (za ANO uvedl, že se o souhlas vlády pokusí opětovně pouze s kosmetickými úpravami v parametrech, což se mu podařilo o dva měsíce později.

Autor: ČTK

19.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Horáčkovi radila babička: Prezident musí dobře vypadat na známce

/REPORTÁŽ, VIDEO/ Rodinný minipivovar znamená pro manžele Schönbauerovy celý život. Pracují v něm tři generace. I proto si Deník vybral mezi věrnými čtenáři právě rodinu ze severočeských Teplic, aby k nim na návštěvu přijel kandidát na prezidenta Michal Horáček.   

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT