Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava D1 se o dva roky zpozdí, ministerstvo chce urychlit práce

Praha - Ministerstvo dopravy hledá způsob, jak urychlit opravu dálnice D1 a zároveň řidičům ulehčit průjezd zavírkami. Opravy D1 měly původně skončit v roce 2018, nyní se počítá s rokem 2020. Urychlit práce by mohlo zvýšení počtu uzavírek, které silničáři budou opravovat najednou, a zároveň co možná nejširší pruhy v místě oprav. To by mohlo vyřešit například zúžení středního dělícího pásu, řekl na dnešní konferenci k opravám D1 ministr dopravy Dan Ťok.

19.3.2015 AKTUALIZOVÁNO 19.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Celá oprava D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou by měla být podle aktuálního harmonogramu dokončená nejdříve v roce 2020. Při zahájení prací v roce 2013 Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítalo s dokončením v roce 2018. Skluz způsobilo to, že dva úseky z prvních čtyř opravovaných nebyly dokončeny včas a budou se stavět ještě během letošního roku. K nim by se měla připojit trojice nových úseků. Ťok dodal, že by byl rád, pokud by se na opravách takto významné dopravní tepny pracovalo sedm dní v týdnu.

S rozšířením dálnice do středového pásu počítal už návrh majitele společnosti Student Agency Radima Jančury, který prosazoval takzvanou metodu fragmentace. Ta spočívá v rozbití betonového povrchu na jemnou drť a přetažení této hmoty silnou vrstvou asfaltu. Využitím této metody se zabývalo ŘSD loni v létě za působení bývalého ředitele Jana Kubiše. Ten ale záhy na post v ŘSD rezignoval.

Rozšíření dálnice do středové části přináší řadu problémů, které by bylo nutné řešit. Ve střední části jsou vedené kabely a je zde i odvodňovací potrubí. Bezpečnost řidičů by se ale podle Ťoka nesnížila, betonové středové svodidlo by podle něj bylo stejně efektivní jako nynější dvojice ocelových pásů a pruh křoví.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.

Autor: ČTK

19.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kouření v hospodách
1 7

Senát možná vládě doporučí zmírnění protikuřáckého zákona

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT