Dvě opatření z celkového počtu nebyla uskutečněna. Důvodem bylo nedoporučení ministerstva financí zavádět 'režim hotovostního účetnictví' a zvažování ministerstva zdravotnictví ohledně jiného způsobu, jak snížit zátěž při podnikání v lázeňském zákonu. V průběhu roku 2015 se potvrdila dobrá spolupráce veřejné správy a zástupců podnikatelů při snahách o redukci zátěže při podnikání, a to v rámci činnosti expertní skupiny, uvedla zpráva.

V letech 2005 až 2012 se podle ministerstva průmyslu a obchodu podařilo díky legislativním úpravám snížit administrativní zátěž o více než 23 procent. Od roku 2013 byl stanoven nový cíl, a to zjednodušit administrativní povinnosti pomocí 60 konkrétních opatření.

Podnikatelé však tento optimismus nesdílejí. Velká administrativní zátěž a byrokracie bývají podnikateli ve všech průzkumech jmenovány jako jedna z hlavních bariér rozvoje podnikání.