Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministr Žák chce menší dopravní omezení při opravě D1

Praha – Ministr dopravy Zdeněk Žák chce, aby se dopravní omezení v souvislosti s opravou dálnice D1 zmenšila. Řekl to v dnešním pořadu Otázky Václava Moravce. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek oznámilo, že vzdalo plán položit alespoň část cementobetonového povrchu ještě letos. Nový povrch na dálnici se tak bude pokládat až od příštího jara.

12.8.2013 4
SDÍLEJ:

Dálnice D1 na hranici s Polskem. Foto: Tomáš Januszek

„Pokud nemůžeme betonovat nyní, je třeba se domluvit, abychom řidiče přes zimu nechali jezdit po dvou pruzích. Budeme tedy chtít menší omezení a průjezdnější dálnici. A ty uzávěry musí být na dobu nezbytněnutnou, což teď nejsou," uvedl Žák. Dodal, že od samotných firem podílejících se na rekonstrukcí ví, že jsou schopny práce dělat rychleji.

Ministr dále upozornil, že rozhodnutí zahájit opravu D1 ještě letos bylo motivováno hlavně čerpáním peněz z Evropských fondů. Byla to jedna posledních možností, jak legálně vyčerpat peníze z Evropské unie, uvedl Žák.

Budou silnice dokončeny za 32 let?

Kritizoval fakt, že v případě celé plánované dopravní sítě ČR jsou již původně plánované peníze „nehospodárně utraceny" a dopravní síť není dokončena. Na to upozornil ve své zprávě i Nejvyšší kontrolní úřad. Ten uvedl, že pokud vše půjde jako dosud, bude síť dálnic a rychlostních silnic dokončena za 32 let a bude to stát 520 miliard Kč, což je o 64 procent víc, než se počítalo v roce 1999.

„Stát namotivoval všechny, aby dělali vše pro to, aby ta koncepce nebyla naplněna," uvedl Žák. Podle svých slov chce firmy nyní motivovat i finančně, aby stavěly rychle, levně a kvalitně.

Další personální změny na obzoru

Žák nevyloučil další personální změny v resortu, například v Ředitelství silnic a dálnic. „Budu se chovat stejně jako v případě Českých drah. Pokud se ukáže, že někdo má personální zodpovědnost za to, že něco nefunguje, tak přistoupím k personálním změnám," uvedl. Zároveň ale upozornil, že odvolání šéfa ŘSD Davida Čermáka nyní nechystá. „Zatím změny nepřipravuji, ale situace graduje a brzy zjistíme, kdo může za systémovou chybu," dodal.

Ministr kritizoval „nedokončenou transformaci" Českých drah. „Budoucí vláda bude muset dokončit transformaci ČD nebo ji zrevidovat. Proces byl extrémně nákladný v řádech desítek miliard korun a zatím nevidíme žádné moc efekty," uvedl.

V letech 2003 až 2008 byly České dráhy rozděleny na akciovou společnost České dráhy a Správu železniční a dopravní cesty, a vznikla dceřiná firma drah ČD Cargo. Zároveň přešlo na SŽDC zhruba 10.000 zaměstnanců a majetek v hodnotě 12 miliard Kč.

Autor: ČTK

12.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT