Škodovka v únoru posílila zejména na velkých zahraničních trzích. Tradičně dobře se prodával model Octavia, k dobrému výsledku však přispěly také novější SUV Kodiaq a Karoq. „Naše aktuální paleta vozů SUV se tak stává pilířem našeho úspěchu,“ potvrdil člen představenstva společnosti Alain Favey celosvětový odklonu od aut klasické konstrukce.
Na letošním Mezinárodním autosalonu v Ženevě mladoboleslavská automobilka představila studii Vision X, světovou premiéru si tu odbyla i přepracovaná Fabia. A výrobce se pochlubil vrcholným provedením Kodiaqu nesoucím již tradičně označení Laurin & Klement.

Desetinový nárůst prodejů Škodovky v západní Evropě táhl zejména německý trh, který posílil o 17 procent na 14 800 vozů. Dvouciferného výsledku, avšak z podstatně nižší srovnávací základy, dosáhla automobilka také v Itálii, v Nizozemsku a v Norsku. V Řecku jí k 43procentnímu růstu stačilo prodat pouhých 200 vozidel.
Ve střední Evropě už čerstvé prodejní výsledky tak oslnivé nejsou. Na domácím trhu si s 8300 dodanými vozy polepšila pouze o 1,5 procenta. Škodě se však dařilo v balkánských zemích, zejména v Chorvatsku a v Rumunsku.

Největším trhem je nicméně Čína, kde se únorová statistika zastavila na čísle 19 600, což je téměř o třetinu více než před rokem. Více než tisíc vozů dodali mladoboleslavští také do Turecka a Indie.
Nejúspěšnějším modelem značky byla i v únoru Octavia s 31 800 novými registracemi. S odstupem stříbrnou a bronzovou příčku obsadily Fabia a Rapid, jejich prodeje nicméně mírně klesají. Strmě naopak vzrostly čtvrtému Kodiaqu. Za ním se umístil Superb. Končící Yeti ještě ve statistice předstihl nový Karoque. Žebříček uzavírá malé Citigo, které se však prodává pouze v Evropě.
