„Mosty o hmotnosti desítek tun posouváme pomocí hydraulických válců o jednu kolej, čímž uvolníme místo pro stavbu nových mostů a současně nám to umožní zachovat jednokolejný provoz. Během víkendové výluky jde o náročnou koordinaci desítek specialistů a strojů, v pondělí ráno už musí být koridor průjezdný,“ sdělil projektový manažer Skanska Milan Svatoň.

Unikátní stroj PM1000.
Rekonstrukce koridoru na Kolínsku pokračuje. Práce urychluje i unikátní stroj

Modernizovaný úsek v hodnotě 596 milionů bude dokončený v prosinci příštího roku. Stavba vede záplavovým územím Lužních lesů. Kvůli dvoudenní totální výluce jsou vlaky z koridoru přesměrované přes regionální trať Hodonín-Holíč.

Zvýšení rychlosti na trati 

„Modernizace kilometr a půl dlouhého úseku od Lanžhota ke státním hranicím počítá se zvýšením traťové rychlosti na 160 kilometrů v hodině, a navazuje na slovenskou modernizaci trati do Kútů. Poloha kolejí na české straně se tak mimo jiné zvýší o osmdesát centimetrů kvůli vyšší poloze mostů přes Moravu,“ popsal za Správu železnic ředitel Stavební správy východ Miroslav Bocák.

Stavba zahrnuje kompletní výměnu železničního svršku včetně sanace železničního spodku, nahrazení čtyř stávajících mostů novými, nové zabezpečovací zařízení a rekonstrukci všech souvisejících technologií.