Češi si nejčastěji na mobilních zařízeních prohlížejí v e-shopech mobily, parfémy, knihy a tablety. „Mezi zbožím, které lidé na mobilech pouze prohlíží a které reálně nakoupí, jsou rozdíly. I zde se však oproti loňsku chování Čechů změnilo – letos se na mobilech častěji nakupuje drobná běžná elektronika, knihy nebo krmivo – zkrátka věci pro běžnou denní spotřebu," uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman. Lidé také přes tablety a mobily kupují častěji erotické pomůcky.

Podle nedávného průzkumu Heureky 52 procent Čechů aktivních na internetu během nákupů v kamenných obchodech vyhledává na svých telefonech informace o cenách zboží, srovnávají jednotlivé nabídky a zjišťují, zda nenajdou on-line zboží výhodněji.

Například v internetovém obchodu Mall.cz dosahují letos objednávky přes mobilní zařízení deset procent tržeb a 17procentní podíl na návštěvnosti. „Mezi tím, co zákazníci objednávají přes počítače, tablety a mobily, už v podstatě nejsou zásadní rozdíly. I přes mobil se běžně objednávají např. LED televize nebo pračky, ale i značková móda," uvedla mluvčí e-shopu Michala Gregorová.