Novou železniční stanici se dvěma kolejemi si pochvalují lidé ze Sedlece na Břeclavsku. Železničáři ji postavili při rekonstrukci asi dvanáctikilometrového úseku trati mezi Valticemi a Mikulovem. „Snad nám ji neponičí vandalové. Bydlím hned vedle stanice a velké pozitivum vidím v tom, že jsou vlaky nyní tišší,“ pochvaluje si starosta obce Marian Pánek.

Úsek leží na trati mezi Břeclaví a Znojmem, kudy jezdí osobní vlaky několikrát denně. „Součástí stavby je také rekonstrukce tří mostů a patnácti propustků na trase a rekonstrukce přejezdů pro traťovou rychlost 120 kilometrů za hodinu,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Práce trvají od loňského března a skončit mají v červnu. Úplná výluka modernizovaného úseku už však skončila. „Těším se, až to bude hotové kompletně, opravy už trvají dlouho,“ řekla Mikulovanka Jitka Sobotková.

Úpravy na železnici v Jihomoravském kraji
- Slatina – Šlapanice (Brněnsko): zvýšení komfortu cestujících a v budoucnu i rychlosti, začátek v únoru 2018, konec v březnu 2019
- Valtice – Mikulov (Břeclavsko): nová stanice i opravy mostů, začátek v březnu 2018, konec v červnu 2019
- Hustopeče – Šakvice (Břeclavsko): elektrifikace a modernizace trati, začátek v druhé polovině letošního roku

S cílem zlepšit kvalitu dráhy a zrychlit v budoucnu vlaky železničáři už také zmodernizovali úsek dvoukolejné trati mezi brněnskou Slatinou a Šlapanicemi na Brněnsku. „Traťová rychlost se navýšila ze stávajících osmdesáti až na 115 kilometrů za hodinu, napravili jsme také trvalé překračování limitních hladin hluku,“ přiblížil Illiaš.

Nový podchod k zastávce

Ve Šlapanicích navíc vznikl nový podchod k nově vybudované zastávce Šlapanice-zastávka. „Díky ní mají lidé z centra obytné části obce na vlak blíže,“ sdělil Illiaš. Práce trvaly od loňského února do letošního března.

Stavba mezi Slatinou a Šlapanicemi je podle koordinátora dopravy v kraji, firmy Kordis, začátek budování nové dvojkolejné trati mezi Brnem, Přerovem a Bohumínem. Vlaky po ní mají v budoucnu jezdit až dvě stě kilometrů za hodinu.

Nyní však rychlejší cestování mluvčí Kordisu Květoslav Havlík ještě nepředpokládá. „Na trati mezi Slatinou a Blažovicemi jezdí vozy, které už ani rychleji nemohou jet,“ konstatoval.

Ještě letos začnou také přípravné práce na modernizaci a elektrifikaci trati mezi Šakvicemi a Hustopečemi na Břeclavsku. Díky nim v budoucnu pojedou přímé spoje z Brna do Hustopečí.