Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motoráčky spolknou devět milionů. Bude jezdit "Švestkovka" i ve všední dny?

Krajský úřad Ústeckého kraje i letos podpoří turistické tratě do Zubrnic či přes Středohoří. Dopravu na turistických tratích totiž financuje několika miliony ročně.

19.3.2018
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: Deník/Karel Pech

O turistické železnice, tedy třeba Švestkovou dráhu nebo Zubrnickou muzeální železnici, cestující nepřijdou. I letos na nich totiž Ústecký kraj objednal dopravu. Dokonce zvažuje, že by jednu z těchto tratí zařadil do běžné dopravní obslužnosti. Zároveň chce vyjednat opravu železnice na Úpořiny, poničené sesuvem, kterou chce stát zrušit kvůli příliš vysokým nákladům na opravu.

Další podporu železniční turistické dopravy potvrdil náměstek ústeckého hejtmana Jaroslav Komínek. „Objednáváme ji už třetím rokem, má velký úspěch. Přemýšlíme, že bychom zařadili Švestkovou dráhu i do systému dopravní obslužnosti, tedy kromě víkendů i přes týden. Otázka je, kolik to bude stát. Bylo by to na úkor něčeho jiného, nejspíše autobusů. Musíme to tedy ještě projednat se starosty. Autobusy jezdí od škol a místních úřadů, vlaky potřebují nádraží,“ připomněl Komínek.

Dopravu na turistických tratích kraj financuje několika miliony ročně. „V letošním roce budou náklady na provoz železničních turistických linek činit 9,3 milionu korun,“ doplnil Zdeněk Rytíř z kanceláře hejtmana Ústeckého kraje.

Na Švestkové dráze leží například město Třebenice na Litoměřicku. Zdejší starostka Martina Patrovská uvedla, že lze jen těžko odhadnout, jak se lidé zachovají. „Odebrání některých autobusových spojů a naopak přidání vlakových by byla potřeba otestovat. Obávám se, aby lidé z pohodlnosti nesáhli po automobilu,“ řekla starostka.

Z provozu Švestkové dráhy

Náměstek hejtmana Komínek také upozornil, že kraj usiluje o to, aby stát opravil úsek tratě 097 mezi Teplicemi a Lovosicemi, který v roce 2013 poničil spolu s rozestavěnou dálnicí D8 sesuv u Prackovic.

„Státu se do toho ale moc nechce, protože by to prý bylo moc nákladné. Připadá mi to, jako bychom čekali, až nám spadnou všechny mosty, a pak už je neopravovali,“ kritizoval Komínek postup Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) ve věci poškozené železnice.

SŽDC však podle jejího mluvčího Marka Illiaše nezahálí. Na základě požadavků ministerstva dopravy vybírala ze tří navržených variant opravy, rozhodovala se mezi mostem, náspem a lehčeným náspem. K dalšímu rozpracování míří projekt přemostění utrženého úseku trati.

„Projekt bychom měli předložit centrální komisi ministerstva dopravy do poloviny tohoto roku. Předpokládané náklady obnovy poničeného úseku trati jsou zhruba 800 milionů korun,“ popsal kroky SŽDC Marek Illiaš.

Materiál teď putuje po ministerstvu dopravy vnitřním připomínkovým řízením. „Zatím je tedy ještě předčasné jakékoli závěry komentovat. Vládě bychom materiál chtěli předložit na jaře,“ dodal tiskový mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Autor: Janni Vorlíček

19.3.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Richard Brabec (vlevo) a Andrej Babiš.
5 13

Brabec chce mít do konce týdne základ koaliční smlouvy s ČSSD

Nehoda autobusu. Ilustrační snímek
AKTUALIZOVÁNO

V KLDR se zřítil z mostu autobus. Zahynulo přes třicet čínských turistů

Slavný závoďák na značkách. S tímto Porsche 917 se smí na silnici, jak to?

Porsche 917 z raných sedmdesátých let je dodnes jedním z nejvýznamnějších závodních aut planety. Vítěz Le Mans let 1970 a 1971, vyrobený pouze ve 37 kusech, ovšem dostal v několika případech také úplně nový, silniční život. Naposledy v roce 2016 totiž někdo legalizoval Porsche 917 pro silniční provoz.

Bezpečnostní problém. Tramvaj Porsche se sama rozjela

Dopravní podnik nechal neplánovaně zkontrolovat všechny tramvaje řady 14T, veřejnosti známé jako Porsche. Stalo se tak poté, co se jeden vůz nečekaně na konečné po restartu systému rozjel. Pražský deník na bezpečnostní problém, potenciálně ohrožující nejen cestující hromadnou dopravou, upozornili technici dopravního podniku (DPP).

Českobratrská ulice v Ostravě: zpackaná zastávka a marná snaha o změnu

/FOTOGALERIE/ Po rekonstrukci dostala Českobratrská ulice v centru Ostravy nový kabát. Hezčí. Změn se dočkaly i trolejbusové zastávky. Idylka? Kde že. Právě zastávky skrývají řadu neduhů a vše ukazuje spíše na zpackanou práci.

Další posun Komety? Potřebujeme nový stadion, říká Zábranský

/ROZHOVOR/ Odbíhaly poslední sekundy časomíry. Stál na střídačce, hráči už nadšeně poskakovali, ale majitel a kouč Komety Libor Zábranský si s realizačním týmem plácl až po závěrečné siréně. Zachoval se tak jako celé play-off, s ledovým klidem a pokorou. Nyní slaví s Kometou obhajobu a zisk třináctého titulu v historii klubu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT