Ještě předtím chce Musk nabídnout jízdy zdarma v testovacím tunelu v západním Los Angeles, aby získal zpětnou vazbu od veřejnosti. Teprve poté bude následovat další fáze, která počítá s vybudováním tunelů o délce 96,5 kilometrů.

„Bude to jako malá divná jízda od Disneyho, ale v Los Angeles,“ vtipkoval Musk na setkání, kde představoval své další plány, o zkušebních jízdách v tunelu. Odměnou mu byl smích a aplaus z publika.

Ne všichni jsou však z představy protunelovaného města nadšeni. Snaha o rychlé získání povolení pro provoz testovacích tunelů napadly u soudu dvě sousedské skupiny Brentwood Residents Coalition a Sunset Coalition, kterým se nelíbí, že radnice udělila Boring Company výjimku z přezkoumání vlivu na životní prostředí. To přitom jinak může být velice zdlouhavý proces.

Své obavy nad tím, jak losangeleská radnice podpořila projekt, vyjádřilo znepokojení i sousedního Culver City. Podle kritiků by měl celý proces probíhat transparentně a Musk by v něm neměl hledat zkratky.

Konec ucpaných dálnic

Cílem sítě podzemních tunelů pod městem však není stát se turistickou atrakcí, ale mají se stát lékem na chronicky ucpanou kalifornskou metropoli. Uvolněné silnice a dálnice by se pak podle Muska mohly přeměnit na parky.

Zdroj: Youtube

Musk popsal tunely jako „téměř autonomní podzemní vícevrstvou síť tunelů pro automobilovou dopravu“. Tunely, kterých mohou být tisíce, pak budou přímo napojeny napojeny na stávající silniční infrastrukturu.

Automobily budou sjíždět do podzemí výtahy a v jednosměrných tunelech se budou pohybovat na kolejnicových platformách rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Pro ty obyvatele města, kteří nevlastní automobil, zde Musk plánuje podzemní autobusový systém Urban Loop. Ten by měl mít až 1000 zastávek o velikosti jednoho parkovacího místa.

„Je to jedno z řešení provozu v Los Angeles, o kterém si myslíme, že by mohlo fungovat a stojí za to ho zkoušet," řekl Musk.

Vlastní razící stroje

Firma si pro ražbu tunelů vyvinula a postavila vlastní razící stroje, které budou pracovat v hloubce devíti metrů. Stroje jsou zcela autonomní a jsou napájeny na elektřinu. Počítá se i s efektivním využitím vykopaného materiálu přímo na stavbě. Měly by být také mnohem šetrnější k okolí, než současné metody ražby. The Boring Company slibuje, že ani nezaregistrujete, že se v hloubce pod vámi něco děje.

Zdroj: Youtube

Současně však mají pracovat desetkrát rychleji, než dosud existující razící štíty. „Tunely z Los Angeles do San Franciska by mohly být proraženy během několika týdnů,“ podotkl ředitel společnosti Steve Davis.

The Boring Company však pouze nerazí tunely. Na začátku roku nabídla zájemcům osobní plamenomety. Všech 20 tisíc kusů se vyprodalo během jediného týdne. Za jeden přitom zákazníci zaplatily nemalých 500 dolarů (10 500 korun).