Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od ledna se rozšíří počet zpoplatněných silnic

Praha- Více než čtyřicetikilo­metrovým úsekem silnice z Hradce Králové do Náchoda denně projíždějí stovky kamionů. Nyní přetíženýtahčeká přece jen drobná změna: stejně jako u dalších devíti úseků komunikací první třídyzde od 1. lednabudou muset kamiony platit mýtné.

28.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milan Jaroš

Nákladní doprava směřující na Polsko seúseku HradecKrálové- Náchodnemá jak vyhnout a stavba dálnice, která by přetížené komunikaci odlehčila, je v nedohlednu.

Přesto i zde dojde od ledna k drobné změně: úsek Hradec Králové – Náchod se zařadí po bok dalších devíti úseků komunikací první třídy, na kterých od 1. ledna budou muset kamiony platit mýtné.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že zpoplatněním komunikace se doprava zklidní, představitelé krajů mají naopak z mýta obavy.

„Jakmile se silnice zpoplatní, očekáváme výrazné zvýšení nárůstu kamionové dopravy na okolních silnicích druhé a třetí třídy, které jako kraj vlastníme,“ potvrzuje mluvčí královehradeckého kraje Imrich Dioszegi.

„Tohle jako kraj nevítáme a předpokládáme, že stav těch silnic se bude horší, protože nejsou stavěné na těžkou dopravu. Tím by nám logicky stoupnuly náklady na opravy těchto silnic,“ dodává.

Zástupci autodopravců ale takové obavy odmítají, podle nich jsou nově zpoplatněné úseky českých silnic většinou tranzitní tahy, které se nevyplatí objíždět.

„Objíždět se určitě bude, ale ne v případě dálkové přepravy, bude to spíše případ dopravy lokální. Ty trasy jsou vybrané především pro tranzitní dopravu a ta jinudy nepojede,“ odhaduje Martin Felix ze sdružení autodopravců ČESMAD.

Dodatek smlouvy s firmou Kapsch, která mýtný systém staví, podepsalo ministerstvo dopravy včera. Vyjma deseti nových úseků silnic první třídy smlouva firmě zaručuje, že bude stavět mýtný systém na všech dálnicích, které se v Česku postaví do roku 2017.

V současnosti je rozsah tuzemské dálniční sítě asi 1000 kilometrů a do roku 2015 by se tento počet měl zdvojnásobit. Do budoucna také dojde ke změně placení mýta. Nyní ho platí těžké nákladní vozy s hmotností přes 12 tun, od roku 2009 k nim přibudou i nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny.

Osobní auta by měla začít platit mýto nejspíše v období kolem let 2012 až 2013, a to na území celé EU.

Přehled úseků, které budou nově zpoplatněny:

I/11 Český Těšín-Svíbíce – Mosty u/J-hranice (SK)

I/11 Hradec Králové-západ – Hradec Králové-východ × I/35

I/30 Lovosice – Vaňov

I/33 Plotiště n/L – Náchod-Branka × I/14

I/35 Křelov – Olomouc-Řepčín

I/47 a I/55 Kroměříž – Bělotín

I/48 Bělotín-východ × I/47 – Místek

I/52 Modřice-sever – Modřice-jih

I/52 Pohořelice-jih – Mikulov-hranice (A)

I/58 Příbor-Skotnice – Krmelín

28.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zástupci Pirátů sledují výsledky sněmovních voleb, Ivan Bartoš. 21. 10. 2017
5 25

Lídr Pirátů Bartoš: S ANO žádná koalice nebude

Volby 2017 - štáb ČSSD v Lidovém domě - Milan Chovanec, Lubomír Zaorálek a Bohuslav Sobotka.
14 15

Volební lídr ČSSD Zaorálek: Voliče nám vzalo ANO i Piráti

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

ANO jasně vyhrálo volby. Babiš chce silnou a stabilní vládu

Vítěz voleb Andrej Babiš na prvním setkání s novináři uvedl, že bude jednat s všemi stranami, které se dostaly do sněmovny. "Na prvním místě je zvolení předsedy sněmovny a dalších orgánů, teprve pak budeme mluvit o vládě. Chtěl bych ale, aby byla funkční co nejdříve a byla stabilní," uvedl šéf hnutí ANO.

Prezidentské kandidáty překvapil velký pád ČSSD. Obavy mají u SPD

Některé uchazeče o Pražský hrad překvapil výrazný propad sociální demokracie, úspěch hnutí ANO očekávali. Řekli to v reakci na výsledek sněmovních voleb.

Koalici by měli utvořit ANO a ODS, říká politolog Charvát

/ROZHOVOR/ Jak výsledky ovlivní podobu dolní komory Parlamentu ČR? Deník se ptal politologa Jana Charváta z Karlovy univerzity. „Možnější variantu vidím tichou podporu menšinové vlády ANO ze strany ODS,“ řekl Charvát Deníku. Politolog rovněž zmínil úlohu Václav Klause mladšího (ODS), který získal víc preferenčních hlasů než předseda ODS Petr Fiala.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení