Pokud by výběr pokračoval stejným tempem i nadále, výnos z mýtného za celý letošní rok by činil zhruba 5,2 miliardy Kč. Odborníci si start vcelku pochvalují, během prvních tří měsíců se ale objevily i některé problémy.

Povinnost platit mýtné mají vozy o hmotnosti 12 tun a více. Některé se ale mýtnému vyhýbají. Podle některých médií například jízdou v těsném závěsu, obelstít systém lze také například vložením palubního snímače do krabice od dortu vystlané alobalem. Podle Ředitelství silnic a dálnic však řidičům kamionů, kteří neplatí mýtné, hrozí pokuta až půl milionu korun.

Část kamionů se v některých úsecích mýtnému vyhýbá odbočením na silnice nižších tříd, četná porušení předpisů o mýtném zjistili také celníci. Do začátku uplynulého týdne řešily hlídky celníků 6379 porušení právních předpisů a uložily pokuty za 8,7 milionu korun. Ve 375 případech byl dán podnět k zahájení správního řízení, které může skončit až půlmilionovou pokutou.

Objevily se i krádeže nafty z dieselagregátů, které pohánějí mýtné brány.

Mýtné se v ČR vybírá od 1. ledna zatím pouze na dálnicích a rychlostních silnicích, kde je použita čistě mikrovlnná technologie. Za kilometr zaplatí dopravci v průměru 4,05 koruny. Koncem února se ministerstvo dopravy s Kapschem dohodlo, že na silnicích první třídy využije z 80 procent satelitní technologii a mýtné brány budou hlídat zbylých 20 procent silnic. Změnu technologie si však chce MD nechat posvětit právě od ÚOHS a vlády. Pokud nedojde k neočekávaným průtahům, měli by dopravci začít platit na silnicích první třídy od 1. ledna 2008.