Internetový prodej ošacení vloni v Česku vzrostl o téměř pětinu a vygeneroval obrat 115 miliard korun. Prakticky stejného obratu v roce 2017 dosáhla německá společnost Zalando, která se rozhodla po dlouhých pěti letech půstu územně expandovat.

Lidl se do boje s prodejci potravin on-line nezapojí
Lidl proti Tesku nepůjde, přes internet bude prodávat jen spotřební zboží

O české zákazníky bude Zalando bojovat zejména šíří sortimentu. V nabídce má téměř dva tisíc značek, mezi které patří například Vagabond, Vero Moda, ale i Versace či Armani. K mání bude čtvrt milionu rychle obměňovaných produktů. Klienti se budou moci těšit na dopravu zdarma a možnost bezplatného vrácení zboží. „Expandujeme chytře, přinášíme si znalosti ze stávajících trhů a přizpůsobujeme se místním specifikům,“ uvedl viceprezident společnosti Rubin Rittler.

Zalando vzniklo v roce 2008 v Německu a rapidním růstem se brzy stalo lídrem v Evropě. Na východ se naposledy rozšířilo v roce 2012 otevřením pobočky v Polsku, jinak působí výhradně na západ od českých hranic. Jeho zisk vloni činil v přepočtu 5,4 miliard korun.

Doména zalando.cz bude v Česku soupeřit se zavedenými internetovými prodejci, jako jsou Zoot či Answear. Konkurencí jí ale budou i e-shopy kamenných řetězců typu H&M, KiK, New Yorker, Takko či C&A. Módu po internetu prodávají i potravinářské řetězce Tesco, Lidl nebo Tchibo.

Ilustrační foto.
Košík.cz končí na Moravě a ve Slezsku. Vrátíme se v plné parádě, píše