„Současně budou pokračovat práce na zakládání opěr nových nadjezdů, jež byly v loňském roce zbourány," uvedla. Následovat by měla úplná rekonstrukce tří mostů na trase dálnice, odvodnění a rozšíření konstrukčních vrstev a pokládka nového povrchu dálnice i obnova bezpečnostních prvků v daném úseku.

Přípravné práce na uzavření poloviny dálnice a pokládku nového povrchu vozovky začaly v osmikilometrovém úseku mezi Šternovem a Psáři na konci března, kdy doprava ve směru na Prahu byla od 49. kilometru svedena do jednoho pruhu a začala instalace provizorních betonových svodidel.

Po nejvytíženější tuzemské dálnici přes Vysočinu denně projede kolem 35.000 aut, blíže k Brnu a Praze intenzita dopravy ještě stoupá. Dálnice D1 je zhruba deset let za životností. Rekonstrukce začala loni. Oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy měla stát asi 14 miliard korun.